Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mobiele telefoon in Zuid-Amerika - Forum Wereldfietser

Mobiele telefoon in Zuid-Amerika

Om het komende jaar in Zuid-Amerika wat bereikbaar te zijn, overweeg ik een mobieltje aan te schaffen dat daar goed werkt. Quad-band dus (vier frequenties), simlockvrij enzo.
Wie heeft nog tips en ervaringen voor mij op dit punt?

In Zuid Amerika heb ik een telefoon gekocht 20000 (28 euro) pesos met 10000 pesos beltegoed. in alle plaatsen goed bereik! Alleen het SMS naar Nederland is nog niet gelukt.

bellen naar nederland met deze telefoon 123 031 telefoonnummer zonder 0

De telefoon is van entel.

mauritsberkel schreef:In Zuid Amerika heb ik een telefoon gekocht 20000 (28 euro) pesos met 10000 pesos beltegoed. in alle plaatsen goed bereik! Alleen het SMS naar Nederland is nog niet gelukt.

bellen naar nederland met deze telefoon 123 031 telefoonnummer zonder 0

De telefoon is van entel.
Brazilie als ik het zo goed doorheb? Zuid-Amerika is namelijk geen land :wink:.

In Bolivia betaalt men met Bolivianos. Daar heb ik weinig mobieltjes gezien.
In Peru betaalt men met Nuevo Soles. Veel mensen (met name jongeren) hebben een mobiel. Bereik alleen in grotere steden. Wellicht ook een enkele kleinere stad.
Ecuador heeft ook een jongere schare mobiel gebruikers. In het oosten zag ik er weinig, in het hooggebergte weer wel in de steden. In het westen daar uiteraard ook (het "Zeeland" van Ecuador). Munteenheid aldaar is Dollars, evenals de prijzen...

Kortom, in steden kun je bereik hebben. In dorpen zou ik er niet teveel op vertrouwen (ik ben ook in Peru door een dorp gefietst met zo'n 50 huizen, waar men 1 telefoon had voor het hele dorp... Geen mobiel uiteraard).

Bellen naar Nederland is vanuit deze landen 0031.

Zorg voor een lange stand by tijd van de telefoon. Gebruik 'm niet te vaak. Loop er niet mee te koop. Koop geen fancy telefoon, want als westerling ben je al rijk, laat staan als je duur ogende dingen laat zien...
anja straathof schreef:Om het komende jaar in Zuid-Amerika wat bereikbaar te zijn, overweeg ik een mobieltje aan te schaffen dat daar goed werkt. Quad-band dus (vier frequenties), simlockvrij enzo.
Wie heeft nog tips en ervaringen voor mij op dit punt?
Probeer met www.vakantiebellen.com , met welke telefoonaanbieder, abonnement of prepaid je over de gehele wereld kunt bellen.

Een beetje laat, maar ik bedacht me nog iets.

Collect Call bellen kan natuurlijk ook, maar dat is vrij duur. Het goedkoopste lijkt het nog altijd om in een plaatselijke belwinkel te bellen. Dat heb ik uiteindelijk gedaan, en was het goedkoopste. Dan nog wellicht een euro per minuut, maar goedkoper dan al het andere.
Mocht je toch mobiel gaan, dan kan in ieder land een pre-paid kaartje kopen wellicht ook goedkoper uitpakken dan een abonnement. Bovendien heb je in ieder land bereik met die betreffende provider. Voor zover er dan bereik is.