Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Andes oversteken - Forum Wereldfietser

Andes oversteken

Op dit moment zit ik in een internetcafe in Yungay, ergens tussen Chillan en Los Angeles (Chili). Het is nog vrij vroeg en voorjaar en mijn vraag is of er mensen zijn die ervaring hebben met het oversteken van de Andes rond deze tijd? Ik zit te denken om over te steken tussen Ralco (Chili) en Copahue (Argentinië). Op de kaart is dit en wiite weg (hoogte 2013) waarbij staat aangegeven, alleen voor 4x4.
Anders wil ik het zuiderlijker proberen op de hoogte van Temeco bij de pas van Icalma.

Ik hoop dat iemand ervaring heeft en dat met miju wil delen.
Hoi,

afgelopen jaar waren wij ook in Argentinie en Chili. Misschien (te) laat, maar wie weet kan je de volgende site nog gebruiken

http://www.gendarmeria.gov.ar/pasos1.htm

Succes.

groet Astrid

mauritsberkel schreef:Op dit moment zit ik in een internetcafe in Yungay, ergens tussen Chillan en Los Angeles (Chili). Het is nog vrij vroeg en voorjaar en mijn vraag is of er mensen zijn die ervaring hebben met het oversteken van de Andes rond deze tijd? Ik zit te denken om over te steken tussen Ralco (Chili) en Copahue (Argentinië). Op de kaart is dit en wiite weg (hoogte 2013) waarbij staat aangegeven, alleen voor 4x4.
Anders wil ik het zuiderlijker proberen op de hoogte van Temeco bij de pas van Icalma.

Ik hoop dat iemand ervaring heeft en dat met miju wil delen.

2000m hoogte mag voorjaar/zomer/begin najaar zeker geen probleem zijn in de Andes. Boven de 4000 kan het wellicht spannender zijn, maar zeker niet onbegaanbaar.
Hartje winter, onze zomer, wordt het waarschijnlijk een ander verhaal.

De locatie heb ik zo geen ervaring mee, maar wat omhoog gaat, gaat ook weer naar beneden :lol: :wink:.