Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Crank Brothers Eggbeater: Welk type kiezen? - Forum Wereldfietser

Crank Brothers Eggbeater: Welk type kiezen?

Hallo mensen,

Na wat googlen, lees ik dat Crank Brothers Eggbeater's zeer knie-vriendelijk zijn; Ze geven een bewegingsvrijheid van 20 graden. Mooi!
Maar bv op Mtbr.com pedals zie ik dat er van Crank Brothers een behoorlijk groot assortiment wordt aangeboden.

Omdat ik de Crank Brothers op een ligfiets wil gaan gebruiken, vallen platform-pedalen en powergrips af; Schoenen glijden bij lange afstanden van de pedalen af. Een oplossing, om toch met wandelschoenen te fietsen, denk ik te hebben gevonden in Pyro Platforms (zie onderste plaatje). En anders worden het fietsschoenen met stijve zolen.

Waar moet ik nou eigenlijk op letten, om een keuze te maken uit 't Crank Brothers-aanbod?

En bij voorbaat weer dank voor jullie antwoorden. :wink:

Gr. Marco

Afbeelding
Crank Brothers Egg Beater sl


Afbeelding
Crank Brothers Quattro SL Road Pedal


Afbeelding
Crank Brothers Candy sl


Afbeelding
Pyro Platforms: Uitgevonden voor triahlton-atleten om hen snelle wissels van lopen naar fietsen te geven.
Cycle Maniac schreef:Hallo mensen,

Na wat googlen, lees ik dat Crank Brothers Eggbeater's zeer knie-vriendelijk zijn; Ze geven een bewegingsvrijheid van 20 graden. Mooi!
Maar bv op Mtbr.com pedals zie ik dat er van Crank Brothers een behoorlijk groot assortiment wordt aangeboden.

Omdat ik de Crank Brothers op een ligfiets wil gaan gebruiken, vallen platform-pedalen en powergrips af; Schoenen glijden bij lange afstanden van de pedalen af. Een oplossing, om toch met wandelschoenen te fietsen, denk ik te hebben gevonden in Pyro Platforms (zie onderste plaatje). En anders worden het fietsschoenen met stijve zolen.

Waar moet ik nou eigenlijk op letten, om een keuze te maken uit 't Crank Brothers-aanbod?
ik ben nog nooit klikpedalen met kooien tegengekomen die prettig zijn. Ik zou voor gewone eggbeaters gaan met fatsoenlijke fietsschoenen. En wandelschoenen voor als je een hele lange wandeling wil maken

Oke, dat is dan ook weer duidelijk. :wink:

Fijne van de Eggbeaters is dat modder er niet in blijft hangen schijnt. Met zo'n constructie eromheen lijkt me dat voordeel minder worden.

Heb zelf twee sets Eggbeaters gekocht nadat inklikken bij het mountainbiken niet meer mogelijk was op SPD door het vuil op m'n schoenen en m'n pedalen. Nu een zelfde situatie nog niet meegemaakt, maar ze fietsen wel fijn.

Jurr schreef:Fijne van de Eggbeaters is dat modder er niet in blijft hangen schijnt. Met zo'n constructie eromheen lijkt me dat voordeel minder worden.

Heb zelf twee sets Eggbeaters gekocht nadat inklikken bij het mountainbiken niet meer mogelijk was op SPD door het vuil op m'n schoenen en m'n pedalen. Nu een zelfde situatie nog niet meegemaakt, maar ze fietsen wel fijn.
Huidige SPD's zijn hierin een stuk verbeterd to de oude. Time ( een soort tweezijdige eggbeaters) doen het ook goed in modder. Bij Eggbeaters is het niet raar af en toe het boutje voor de axiale opsluiting aan te halen, cq het vast te plakken met loctite En let op de gebruiksaanwijzing, met de plaatjes op de kop heb je minder speling

Dank Marten, zal de plaatjes ook eens op de kop proberen. Gebruikt gekocht, dus had geen gebruiksaanwijzing erbij.

Jurr schreef:Dank Marten, zal de plaatjes ook eens op de kop proberen. Gebruikt gekocht, dus had geen gebruiksaanwijzing erbij.
een plaatje heeft twee rondjes tussen de boutgaten.
op de rechterschoen gemonteerd ben je sneller los dan met dit plaatje links

je hebt ook een volledige combi pedaal van crankbrothers (millet dacht ik)
misschien is die iets voor jou. Dan kan je soms toch nog met gewone schoenen rijden...

Otto, bedoel je misschien de crankbrothers mallet c? In het prijscatalogus van bv 12gotrading.nl lees ik geen 'millet', wel 'mallet c'.

Thanx so far.

Gr. Marco

Cycle Maniac schreef:Otto, bedoel je misschien de crankbrothers mallet c? In het prijscatalogus van bv 12gotrading.nl lees ik geen 'millet', wel 'mallet c'.

Thanx so far.

Gr. Marco
sorry, inderdaad

als je deze pedalen zou kopen, wil je dan eens een deftige review ervan plaatsen? Ik ben sterk aan het denken om die mallet C te kopen tegen volgende zomer...

ottovds schreef:als je deze pedalen zou kopen, wil je dan eens een deftige review ervan plaatsen? Ik ben sterk aan het denken om die mallet C te kopen tegen volgende zomer...
Ik zal m'n best gaan doen, een 'deftige' toon aan te slaan. :D

Maar dat kan ik zeker doen, ... als m'n keuze ook inderdaad de mallet c wordt.

Gr. Marco

Cycle Maniac schreef:Maar dat kan ik zeker doen, ... als m'n keuze ook inderdaad de mallet c wordt.
Ik bedenk me dat alle crankbrothers pedalen van basis kliksysteem het zelfde zijn dus is een review van een ander model ook al verrijkend.