Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1948 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

38963 berichten
Het bijzondere is ook dat het een van de weinige kastelen in NL is die voor zover ik weet altijd in particuliere handen van dezelfde familie is gebleven. Daarom ook jammer genoeg niet voor publiek toegankelijk, volgens mij.

Om in historische sferen te blijven: zie foto hieronder…
Ik zie dat er op streetview een deel is geblurd, maar ik wacht nog even met aanwijzingen.
IMG_2198.jpeg
Een verdwenen kerk? Dit gezien de muurresten op de achtergrond....
De kerk is niet volledig verdwenen\, het koorgedeelte staat er nog.
Misschien dan de ruinekerk in Ammerzoden? Lijkt er wel beetje op maar niet goed te checken in streetview.
Wat is in de buurt… het is in Noord-Brabant. En aan een historische route. Iets met de 80-jarige oorlog.
Oke, volgende hint: route is rondom een provinciehoofdstad die in de 80-jarige oorlog lang is belegerd.
Ik heb 'm gevonden, maar laat ik aan anderen over. Stress thuis, m'n vrouw is tijdens de gladheid gevallen en heeft zich bezeerd.
Sterkte Martin! Beterschap voor je vrouw, hopelijk niks gebroken?
Nee, verrekte enkelbanden. Wel pijn, dokter (zelf een fanatiek wielrenner, Alpe d'Huez en Mont Ventoux op z'n naam) is langs geweest. Zwachtelverband aangetrokken en ibuprofen innemen.

Het raadseldorp heeft een naam, die jullie op verschillende pagina's in de Bijbel aantreft.
De historische route om de provinciehoofdstad die met de 80-jarige oorlog te maken heeft, dat zal Linie 1629 zijn, die hier te zien is. Zonder de aanwijzing van Martin zou het me denk ik (te) veel tijd gekost hebben, maar de route volgend kwam ik door Engelen, en daar blijkt een Oude Lambertuskerk te zijn.
Dichterbij dan dit kwam ik niet.
Martin E. van Doornik schreef:
ma 12 jan, 2026 13:40
Het raadseldorp heeft een naam, die jullie op verschillende pagina's in de Bijbel aantreft.
Ik herken de plek ook, maar vind het ongepast om aanwijzingen te geven als ik niet aan de beurt ben.
Peter van Rijn: helemaal juist. Dit is de kerk waar wij zondags kerken. De fietsen op de foto zijn de onze.

De aanwijzing over de plaatsnaam of een verwijzing naar de naam van de kerk zou ik als volgende hebben gegeven, maar Martin was me voor. En ik sluit me bij Stelvio73 aan: zullen we het geven van aanwijzingen overlaten aan de plaatser van de raadselfoto?
Martin E. van Doornik schreef:
ma 12 jan, 2026 13:40
Niet meer doen Martin. Aanwijzingen kan ik zelf wel bedenken als ik het nodig vind deze te geven.
Ben benieuwd of de foto voldoende aanwijzingen bevat.
20250703_074709.jpg
Rietberg, langs de Ems-radweg
https://maps.app.goo.gl/nstQUEVzn1WLHTRv8

We fietsten de Ems-radweg van monding naar bron in juni 2023.
Ja, dat is natuurlijk goed. Ik fietste er afgelopen zomer.
Omdat ik van tevoren niet gepland had dat ik de Emsradweg ging doen was ik eigenlijk vergeten dat Rietberg er ook aan lag.

De volgende is weer voor jou.
Volgende:
IMG_2199.jpeg
Is de allerbelendste waterradmolen van Nederland, die van Singraven bij Denekamp. Ben afgelopen 3 mei nog langs gefietst.
https://maps.app.goo.gl/MNn5RxxwXXYqwAiH9?g_st=ac
Dat klopt natuurlijk. Fietsvakantie NL in coronatijd. Beurt naar jou Martin.
De watermolen van Singraven is, naast die van Haaksbergen (de Oostendorper) de enige in Nederland met drie waterraderen. Ooit heeft er in Zutphen aan de Overwelving een indrukwekkend watermolencomplex gestaan met maar liefst zeven raderen. Gesloopt in 1887. Er zijn wel afbeeldingen van bekend.

Weer maar eens een kerk:
DSCF0074.jpg