Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vraag om advies route Praag->Krakau - Forum Wereldfietser

Vraag om advies route Praag->Krakau

Een vraag om advies/ondersteuning vanuit kennis en/of gefietste traject van Praag naar Krakau.

Ben momenteel onderweg met de Europafietsers route naar Praag.
Die is heel mooi uitgezet, echt een aanrader.
Ik wil daarna poging wagen om door te fietsen naar Krakau.

Alvast dank!!
Maria
Afhankelijk van hoeveel tijd je hebt zou ik dan de EV4 gaan volgen, anders wordt het lastig, met klimmen en zelf een route aan elkaar zien te plakken. De Tsjechen fietsen veel en graag en er zijn dan ook genoeg routes, maar dat ziin vaak vooral lokale rondjes.
Ik denk dat het een paar avonden met brouter.de of bikerouter.de worden om die te maken, vooropgesteld dat je een GPS hebt. Anders wordt het lastig.
Dankjewel voor de tips Peter.
Ja, ik gebruik de telefoon s GPS en inderdaad is er klimmen in deze regionen.
Ik hoop vrijdag in Praag te arriveren dus heb 6 dagen om Krakau te bereiken.
Wordt zeker spannend.
Komoot is meestal mijn vriend bij het maken van routes.
Kreeg ook mooie tip van ervaren vakantieliefhebber om onderstaande route te volgen.

https://www.mozaiekreizen.nl/fietsvakan ... auschwitz/
Die zul je dus zelf moeten maken op basis van de steden die aangegeven zijn, Of je dat in Komoot ook lukt weet ik niet. Je kan in Praag kun je overigens ook prima 6 dagen verblijven, en anders pak je een stuk van de Elbe fietsroute richting Duitsland of naar de bron. Er komt een moment dat je terug moet, en de treinen in Duitsland en Tsjechië zijn prima van die in Polen heb ik geen idee.