Te koop
2 zo goed als nieuwe “ KOGA Traveller” modellen
Mixte frame 54 cm
Heren frame 57 cm
Het verhaal hierachter is als volgt:
Een bekende berichtte mij dat ze de beide fietsen van haar ouders wilde verkopen. Haar vader was onlangs overleden en haar moeder wilde beide fietsen wel kwijt. De beide fietsen zijn jaren geleden als top- trekkingfietsen aangeschaft en alleen voor ritten in Nederland gebruikt. Na enkele jaren zijn ze ( tegen hoge kosten) omgebouwd met een “ V-fiets” voorwielmotor en afneembare accu naar elektrisch aangedreven, echter ook toen niet veel gebruikt.
Sinds meerdere jaren stonden deze elektrische fietsen stil in de berging.
Ik heb beide fietsen van haar overgenomen en besloten om ze weer geheel om te bouwen naar originele KOGA travellers en ze zo een tweede leven te geven als prachtige vakantiefietsen.
De fietsen zijn beide door mij ( mechaniker bij een wielervereniging) volledig gedemonteerd, Alle onderdelen nagekeken, schoongemaakt, gesmeerd, Kabels, remblokken, tandwielen en ketting zijn vernieuwd. Tevens passende Koga voorwielen met naafdynamo gemonteerd. Daarna volledig opgebouwd. De fietsen zijn nu weer in nieuwstaat en direct bruikbaar voor grote reizen en afstanden.
Het Mixte frame 54 cm:
- Geschikt voor lichaamslengte 168-184 cm
- Afgemonteerd volledig Shimano LX 3x9 speed
- Kleinste verzet 30 voor 34 achter.
- Vlinderstuur met nieuw lederen hoezen.
- Schwalbe marathon plus banden.
- Verende zadelpen
- Tubus achterdrager (40 kg ) en voorzieningen voor voordrager
- Gewicht totaal 16 kg
Vraagprijs voor deze fiets € 495,00
Heren frame 57 cm:
- Geschikt voor lichaamslengte 170-190 cm
- Afgemonteerd met mix van Shimano LX en XT
- MAGURA hydraulische remmen. ( nieuwe remblokken)
- BM automatische verlichting voor en achter
- Verende zadelpen
- Recht stuur met lederen handvaten ( in overleg kan ik ook een vlinderstuur, of KOGA travellerstuur monteren)
- Schwalbe marathon banden
- 3 x9 versnellingen, kleinste verzet 30/34
- Tubus achterdrager en voorzieningen voor voordrager
- Gewicht totaal 16 kg
Vraagprijs voor deze Fiets € 650,00
Indien u belangstelling heeft voor deze fietsen stuur dan een PB via dit Forum , dan kan ik gericht antwoord geven en uiteraard een proefrit etc afspreken. Tevens kan ik dan op verzoek meer foto,s sturen
Ton Roelofs
Zutphen.
2 zo goed als nieuwe “ KOGA Traveller” modellen
Mixte frame 54 cm
Heren frame 57 cm
Het verhaal hierachter is als volgt:
Een bekende berichtte mij dat ze de beide fietsen van haar ouders wilde verkopen. Haar vader was onlangs overleden en haar moeder wilde beide fietsen wel kwijt. De beide fietsen zijn jaren geleden als top- trekkingfietsen aangeschaft en alleen voor ritten in Nederland gebruikt. Na enkele jaren zijn ze ( tegen hoge kosten) omgebouwd met een “ V-fiets” voorwielmotor en afneembare accu naar elektrisch aangedreven, echter ook toen niet veel gebruikt.
Sinds meerdere jaren stonden deze elektrische fietsen stil in de berging.
Ik heb beide fietsen van haar overgenomen en besloten om ze weer geheel om te bouwen naar originele KOGA travellers en ze zo een tweede leven te geven als prachtige vakantiefietsen.
De fietsen zijn beide door mij ( mechaniker bij een wielervereniging) volledig gedemonteerd, Alle onderdelen nagekeken, schoongemaakt, gesmeerd, Kabels, remblokken, tandwielen en ketting zijn vernieuwd. Tevens passende Koga voorwielen met naafdynamo gemonteerd. Daarna volledig opgebouwd. De fietsen zijn nu weer in nieuwstaat en direct bruikbaar voor grote reizen en afstanden.
Het Mixte frame 54 cm:
- Geschikt voor lichaamslengte 168-184 cm
- Afgemonteerd volledig Shimano LX 3x9 speed
- Kleinste verzet 30 voor 34 achter.
- Vlinderstuur met nieuw lederen hoezen.
- Schwalbe marathon plus banden.
- Verende zadelpen
- Tubus achterdrager (40 kg ) en voorzieningen voor voordrager
- Gewicht totaal 16 kg
Vraagprijs voor deze fiets € 495,00
Heren frame 57 cm:
- Geschikt voor lichaamslengte 170-190 cm
- Afgemonteerd met mix van Shimano LX en XT
- MAGURA hydraulische remmen. ( nieuwe remblokken)
- BM automatische verlichting voor en achter
- Verende zadelpen
- Recht stuur met lederen handvaten ( in overleg kan ik ook een vlinderstuur, of KOGA travellerstuur monteren)
- Schwalbe marathon banden
- 3 x9 versnellingen, kleinste verzet 30/34
- Tubus achterdrager en voorzieningen voor voordrager
- Gewicht totaal 16 kg
Vraagprijs voor deze Fiets € 650,00
Indien u belangstelling heeft voor deze fietsen stuur dan een PB via dit Forum , dan kan ik gericht antwoord geven en uiteraard een proefrit etc afspreken. Tevens kan ik dan op verzoek meer foto,s sturen
Ton Roelofs
Zutphen.