Additionally, paste this code immediately after the opening tag: meenemen GPS naar India - Forum Wereldfietser

meenemen GPS naar India

Hallo,
Ik lees op Nederlanders Wereldwijd dat het meenemen van een GPS tracker naar India verboden is.
Heeft iemand recent nog India ingereisd met een 'gewone navigatie GPS' (dus geen inReach technologie) ?
Hoor graag je ervaringen.
Karin
karinh schreef:
zo 25 mei, 2025 08:02
Hallo,
Ik lees op Nederlanders Wereldwijd dat het meenemen van een GPS tracker naar India verboden is.
Heeft iemand recent nog India ingereisd met een 'gewone navigatie GPS' (dus geen inReach technologie) ?
Hoor graag je ervaringen.
Karin
Hmm, bijzonder. Mijn eerste gedachte was: een tracker is geen gps-ontvanger, maar daar denkt MinBuZa kennelijk anders over:
gps-trackers (voor de navigatie tijdens wandeltochten of om zoekgeraakte spullen terug te vinden, bijvoorbeeld van Garmin)
En voor camera’s moet je toestemming hebben. Ik kan me voorstellen dat dit met de grensconflicten te maken heeft, maar een smartphone is kennelijk geen enkel probleem… Ben helemaal niet van plan naar India te reizen, maar nu ben ik ook wel benieuwd naar recente ervaringen!

Groetjes,

Carl
Het gaat blijkbaar ook om 'gewone gps':
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231107_94856149