Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gouden tip lederen stuurfoam aanbrengen? - Forum Wereldfietser

gouden tip lederen stuurfoam aanbrengen?

Wie heeft de gouden tip om lederen stuurfoam om een "multi positie stuur" aan te brengen?

Geprobeerd:
- water
- water + Dreft
- compressor erop
- Spiritus

Het eerste bochtje gaat goed, daarna zet ie zichzelf vast. Zie de foto... Iemand die mij kan helpen??
PXL_20250517_105102059~2.jpg
Dit is de oude foam die erop zat:
PXL_20250517_104649635.jpg
Wij gebruiken altijd remmenreiniger, als dat opdroogt zit het muurvast. Wel dan snel erop schuiven voordat het opgedroogd is.

Dus uiteinde er iets op schuiven en dan nog even extra veel remmenreiniger erin spuiten en dan verder door schuiven en dan blijft het ook mooi vast zitten.
Haarlak...
Naald en draad, tenminste zo zit het met mijn elkskin vast aan het stuur, het is even een werkje maar nu ben je er ook al een tijd mee bezig.
https://www.libertecycles.nl/Stuurlint/ ... elo-orange of deze https://www.libertecycles.nl/Handvat/Gropes%20Lang
John Jongerius schreef:
za 17 mei, 2025 12:59
Wij gebruiken altijd remmenreiniger, als dat opdroogt zit het muurvast. Wel dan snel erop schuiven voordat het opgedroogd is.

Dus uiteinde er iets op schuiven en dan nog even extra veel remmenreiniger erin spuiten en dan verder door schuiven en dan blijft het ook mooi vast zitten.
Hoi John, mag ik je hartelijk danken voor deze tip! Na dik 1,5 uur en een halve bus Action remmenreiniger zitten ze er beide op. Super blij, dan kan ik volgende week op fietsvakantie! Nogmaals bedankt! :D :D

De rest ook bedankt voor de tips!! 8)
PXL_20250517_185212154.jpg
roeliooo schreef:
za 17 mei, 2025 20:55
John Jongerius schreef:
za 17 mei, 2025 12:59

Hoi John, mag ik je hartelijk danken voor deze tip! Na dik 1,5 uur en een halve bus Action remmenreiniger zitten ze er beide op. Super blij, dan kan ik volgende week op fietsvakantie! Nogmaals bedankt! :D :D

De rest ook bedankt voor de tips!! 8)

PXL_20250517_185212154.jpg
Bedankt en geniet van je fietsvakantie
Het makkelijkst gaat solutie [ bandenplaklijm] dikke streep op het stuur en een ring in het handvat waar je begint, draaiend er op, naad goed leggen en klaar, glijd er zo op en zit daarna vast.
Mooi dat het gelukt is. Wasbenzine werkt ook goed.