Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1860 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

37209 berichten
Misschien kan WillemT het exacte punt vinden, ik heb nu geen tijd meer.
Best lastig om op het kleine telefoonschermpje te volgen, nu naar de computer toe.
Even de zaken op het rijtje zetten.
Op de post van WillemT om 19.05 u staat een link, maar bij het aanklikken verschijnt Dynamic Link Not Found.
Bij de post van 19.19 uur stond de Streetview midden in het water. Is te ver van de dijk. Kunnen we onze fietsen zo niet achterlaten.
Met Hier dan? van PeterVanRijn heeft hij de juiste plek gevonden, dus boven het Klutenplas.
Lastig om de beurt aan Peter of Willem te geven....
Zoals gezegd had ik niet veel tijd, dus wat mij betreft mag de beurt naar Willem.
PeterVanRijn schreef:
ma 12 mei, 2025 21:06
Hier dan?
Jij stond hier al goed Peter, alleen wat meer inzoomen.
PeterVanRijn schreef:
ma 12 mei, 2025 21:14
Misschien kan WillemT het exacte punt vinden, ik heb nu geen tijd meer.
Dankjewel Peter. Hieronder de volgende, ik hoop dat jij hem niet meteen herkent Martin :-)
APC_0456.jpg
Details zat zelfs. De horizontale wieken hebben het Van Bussel-systeem, het smalle teerluik vlak onder de bovenrand van het molenlijf, de verfkleuren, de lange spruit in het midden van de kap, dit is de Leemansmolen in Vriezenveen!
https://www.google.nl/maps/@52.4026716, ... FQAw%3D%3D
Martin E. van Doornik schreef:
di 13 mei, 2025 21:32
dit is de Leemansmolen in Vriezenveen!
Ik plaats nooit meer een molen :D :D, helemaal goed Martin. De volgende is voor jou.
Ook aan de vorm van de molenkap met de steil oplopende nok zie ik het werk van de Deventer molenmaker Ten Zijthoff.
Hier is de volgende:
DSC08741.JPG
Hier ben ik "honderden keren" langs gekomen :D
Juist ja, het tolhuis aan de Gravenallee. Lekker kilometerslang autovrij fietsen van Almelo tot voor dat omstreden hotel in Albergen.
De volgende is voor jou.
DSC08530-2025.jpg
renel schreef:
wo 14 mei, 2025 08:15
Is het Fietspont Kaag-Oud Ade?
Helemaal goed Renel. Ken je de regio? Het had bij wijze van spreken ook Friesland kunnen zijn :-). Het is een fraaie oversteek, 2 km varen over de Kagerplassen. Zeker op een dag als op deze foto waarbij er veel bootjes op het water zijn. Aan jou de volgende.
In die regio heb ik niet veel gefietst, had gezocht op fietsveerpont plassen en zag toen een plaatje van een pontje met iets geels langskomen.

Nieuwe plaat:
cars.jpg
Kan aan het groene bord (boven die witte auto) zien dat het in Armenië is. Nog recent geleden was er een raad plaatje met de zwarte kathedraal van Gjumri. Nou, die staat links van jouw foto. Hier is het:
https://www.google.nl/maps/@40.7852358, ... FQAw%3D%3D
Helemaal goed geraden! Beurt naar Martin.
Dank je wel, Renel. Echt een spannende foto!

Wachtend voor een rood stoplicht wilde ik de inhoud van m'n stuurtas eventjes in orde brengen en haalde daarbij de digitale camera tevoorschijn. Die ging per ongeluk af met dit als resultaat. Maar waar?
DSC08735.JPG
Ha, gevalletje achtertuin.
Leuke foto Martin.
De foto bevat ruim voldoende aanknopingspunten.
Ik vertel niet waar het is.
Toch knap gevonden, ik ging na het oversteken linksaf, nadat ik de molen De Hoop had bekeken (draai de Streetview van Renel bijna de helft om). Raar dat het fietspad daar een korte bocht naar rechts maakt. Rommelige omgeving.
De volgende is voor jou.