Deze ochtend een nieuwe Brooks B17 classic op mijn elektrische fiets gezet. Eerst onderkant een dik laagje Proofide aangebracht, en bovenop een wat dunner. Laten opdrogen, en dan de bovenkant goed opgewreven. Mijn beste koersbroek aangedaan, en 60 km proefrijden/inrijden. Natuurlijk staat het zadel niet meteen in de juiste stand, alle 5 km zowat stoppen en wat aan schroefjes draaien. Heb de indruk dat het de laatste 5 km wel ongeveer goed zat.
Aan het zadel was na de rit niet zoveel te zien of te voelen, het blinkt, dat wel. Mijn achterste daarentegen is meer vervormd, effe doorbijten. Ik weet van de vorige keer dat het waarschijnlijk goed komt, maar amai die eerste kilometers…
Op het eerste zicht leek het zadel eerder van graniet gemaakt dan van leer, zoooo hard.
Ook heb ik mijn pedalen gewisseld, bij aankoop van de fiets zaten er van die vlakke op, precies schuurpapier bovenop. Prima hoor, best veel grip, maar niet bij vuil. Ik rij met fietsschoenen maar niet vastgeklikt. Wou eerst van Shimano pd-GR500 met weerszijden pinnetjes, maar daar zit geen reflector op. Dan maar bij Rose gelijkaardige Rose B155b mét reflector, vind ze bij deze eerste rit goed, zit goed vast, niet teveel of te lange schroefjes. Nu maar afwachten of de lagers goed blijven.