Aanvulling op voorgaande post.
https://www.triathlete.com/gear/bike/is ... e-helmets/
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Je noemt daar een belangrijk punt voor brildragers Leon.
het grootste risico voor de fietser is de auto. Als je die 20kmh in snelheid reduceert, dan (tekst deels weggevallen) kom je aan de ultieme vrijheid van de HWN-er en dat mag natuurlijk nooit gebeuren.DaVinci schreef: ↑wo 16 apr, 2025 11:43Vandaag is ook weer de Dag van de Fietshelm https://www.l1nieuws.nl/nieuws/2893730/ ... e-van-mumc
DaVinci schreef: ↑wo 16 apr, 2025 11:43Vandaag is ook weer de Dag van de Fietshelm https://www.l1nieuws.nl/nieuws/2893730/ ... e-van-mumc
'Een groot deel' is 17% volgens de NOS, en dan weer voornamelijk hersenschuddingen https://nos.nl/artikel/2563776-nederlan ... veranderenEen groot deel van de verwondingen [75.000 per jaar] betreft een hersenletsel
Er worden in het artikel van L1 geen enkele aan fietshelmen gerelateerde ongevalscijfers genoemd.Shorttrack schreef: ↑do 17 apr, 2025 07:00Ik vind dat dit artikel echt alles behalve bangmakerij is hoor. Er wordt heel kort vernoemd wat de cijfers zijn.
(https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2025/16 ... in-25-jaar)In 2024 kwamen er 246 fietsers om het leven in het verkeer. Dat zijn er 24 minder dan in 2023, maar nog steeds meer dan tussen 2000 en 2022. In die periode kwamen jaarlijks gemiddeld 199 fietsers om in het verkeer.
Van de fietsers die in 2024 omkwamen reed minimaal 44 procent op een e-bike. Van alle verkeersdoden onder fietsers is 60 procent overleden door hoofdletsel als belangrijkste letsel.
Sinds 2000 is de vergrijzing én het e-bike-gebruik - en dan vooral bij die laatste groep - enorm toegenomen. Wat verwachten ze dan?eindgebruiker schreef: ↑do 17 apr, 2025 10:49Vandaag nog wel dit nieuws (twee dagen achter elkaar, blijkbaar doelbewuste PR-taktiek):
https://nos.nl/artikel/2563902-aantal-v ... ij-gedaald