Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vliegen vanaf Santiago de Compostela - Forum Wereldfietser

Vliegen vanaf Santiago de Compostela

Ik fiets in mei de Zilverroute. Ik zit alleen nog met de terugreis. Er lijken weinig rechtstreekse vluchten van Santiago naar Nederland te vertrekken. Iemand een tip? Ik kan natuurlijk de fiets op laten halen door bv Camino fietstransport, maar dat was eigenlijk niet de bedoeling. en ik begreep dat met de fiets in de trein vanaf Santiago naar bv Madrid niet kan? Tips zijn welkom
Persoonlijk heb ik slechte ervaringen met het meenemen van de fiets in de trein. Het is altijd gedoe met reserveren, overstappen, plek zoeken, lastige conducteurs (m/v), enzovoorts. Ik begin daar niet meer aan.

In jouw geval zou ik de fiets met bagage vanuit SdC als pakket naar huis verzenden met bijvoorbeeld UPS (zie mijn post viewtopic.php?p=213085#p213085) en vervolgens zelf met het vliegtuig of - duurzamer - de trein naar huis reizen. Met alleen handbagage is dat heerlijk relaxt. 8)
Met Camino fietstransport kies je voor gemak en besparing van tijd. Vliegen, trein of verzenden. Je moet ‘iets’ en dat is goed inpakken en slepen met je fiets (taxi busje ipv gewone taxi) en bagage en dat kost tijd. Ga je verzenden informeer je dan van te voren goed over maximale afmetingen en gewicht van het pakket. Een fiets valt al snel te groot en zwaar uit. Hetzelfde geldt voor de trein, zeker als je vervolgens vliegt. Bij het Correos postkantoor kan je dozen kopen.
Ik vloog destijds na mijn fietstocht naar Santiago de C. terug vanaf A Coruna met tussenstop in Barcelona naar Schiphol.
Mijn fiets ging terug met Camino Fietstransport. Wel zo makkelijk.
Als je gebruik maakt van Camino, kun je dan je fiets bij het aangesloten hotel inleveren als je dat wil (bv direct als je aankomt in Santiago) en ze een app sturen met de gegevens, of moet je verder van te voren aanmelden?
Het staat allemaal op de website van camino fietstransport, my two cents,
- afgeven bij het partnerhotel in Santiago tussen 08.00 en 20.00
- daar vul je bij de receptie het nodige papierwerk in en hang het label aan je fiets
- je hoeft er niet te overnachten
- je hoeft je niet nog een keer bij Camino FT aan te melden.

Zo ging het drie jaar geleden ook. Duurde toen een 2-3 weken tot mijn fiets in Nederland thuis werd bezorgd.

Ik fiets dezelfde route als jij in juni. Neem fiets naar Sevilla mee in vliegtuig. Hier in NL is het rustig verpakken en daar even in elkaar zetten. Na Santiago fiets ik door naar Porto. Bij hotel daar zelfde procedure, maar overnachting verplicht. Vanuit Porto met grote regelmaat directe vlucht naar NL.