Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1842 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36847 berichten
Niet in Siena
Het is een beeld (genaamd "Aarde en Hemel") van de hand van Andrea Roggi en het staat in Matera regio Basilicata. Ik begon met googlen naar "olive tree travertine base sculpture"' en toen kwam al snel de naam Andrea Roggi boven drijven. Daarna deze naam toegevoegd aan de zoekvraag en toen kwam een plaatje in beeld wat er wel erg veel op leek.
tree.jpg
WillyW schreef:
ma 31 mar, 2025 20:52
Wel iets gevonden wat erop lijkt, maar schijnen meerdere exemplaren van te zijn. kan ook geen plek vinden waar zo'n beeld dan zou staan om te kijken in streetview. zie hier paar voorbeelden door te zoeken naar Kissing tree italy
zou dus in Sienna kunnen zijn.
Hij staat overigens ook in jouw zoekvraag! Namelijk het plaatje van Alamy.
Willem heeft het goed. Prachtige plaats, Matera. Sowieso is Puglia ons heel goed bevallen, nog heerlijk weer gehad in november. Wel gaat een groot deel van de toeristische voorzieningen dicht vanaf 1 november, das dan weer jammer. Maar de afwezigheid van hordes toeristen maakt veel goed.
WillemT schreef:
di 01 apr, 2025 11:18

zou dus in Sienna kunnen zijn.
Hij staat overigens ook in jouw zoekvraag! Namelijk het plaatje van Alamy.
[/quote]

Ik had plaatje wel gevonden maar kon niet meteen een plaats vinden waar het dan zou staan. Ja Sienna, maar dat was niet goed. Verder probeer ik altijd een streetview te vinden indien mogelijk of anders een andere link die naar plaatje verwijst. Alleen eenzelfde plaatje op internet vindt ik geen oplossing.
Jij hebt het dus wel gevonden en is correct bevonden door Gios.
IMG_8464.jpg
Omdat de aanknopingspunten op deze foto beperkt zijn tot één, kies ik voor de watertoren van Meerkerk op de achtergrond.
Poppink schreef:
di 01 apr, 2025 18:34
Omdat de aanknopingspunten op deze foto beperkt zijn tot één, kies ik voor de watertoren van Meerkerk op de achtergrond.
Dat is helemaal correct! Nu het paadje nog :-)
Poppink schreef:
di 01 apr, 2025 18:34
Dat jij dat ene puntje gevonden hebt vind ik al bijzonder knap en wel bonuspunt waard. Ik zag alleen een mooi boerenlandschap met een oude massey ferguson aan het werk. iets wat je steeds minder ziet.
WillyW schreef:
di 01 apr, 2025 19:04
Ik zag alleen een mooi boerenlandschap met een oude massey ferguson aan het werk. iets wat je steeds minder ziet.
Daarom stopte ik ook meteen om een foto te maken. Achteraf, thuis, zag ik pas het puntje van de watertoren van Meerkerk. Inderdaad goed gezien en ingeschat Poppink, er zijn meer watertorens met kegelvormig dak.
Toch wel een erg moeilijke foto. Zonnige sfeer. Hoge populieren die in twee rijen dicht op elkaar staan. Een sloot achter de struiken op de voorgrond. De bosschages links in de verte. Rechts achter de bomen een maïsveld. De weg lijkt een hoek van 80 à 85 graden te maken ten opzichte van de zichtlijn naar de watertoren. Op Google satelliet tot 3 kilometer in de "zuidelijke halfrond" vanaf de Meerkerkse watertoren afgezocht, steeds met die hoek rekening gehouden. Wanneer is de foto genomen? Het kan zijn dat de populieren (worden bij +/- 30 jaar kaprijp) op Streetview inmiddels gerooid zijn. Ik kon die populieren in die "zuidelijke halfrond" nergens vinden. Het is ook niet bewijsbaar dat de watertoren van Meerkerk is. Tenzij er geen schaduw van een wolk over hangt, is het kegeldak eigenlijk een beetje vuilwit. Kan misschien ook Brielle zijn. Maar de rommelige omgeving lijkt daar toch niet op.
Martin E. van Doornik schreef:
di 01 apr, 2025 21:26
Toch wel een erg moeilijke foto.
De rij populieren staan wel op google satellite, er is geen streetview van (althans niet vlakbij, maar ook daar zie ik de populieren staan). De door Poppink waargenomen watertoren van Meerkerk is correct. Je moet het niet ten zuiden van Meerkerk zoeken, maar ten oosten ervan.
Zoals ik al zei, de "zuidelijke halfrond" vanaf de watertoren gezien, zeg maar van drie uur over zes tot negen uur op de kaart. Ten oosten ervan een kaal landschap rondom Middelkoop. De enige weg met de dicht bij elkaar staande populieren, die in aanmerking komt is misschien de Zijdekade bij Overheicop. Maar op de raadselfoto houden de bomen links op, en dat is hier niet het geval.... Misschien zelfs te ver van de watertoren. Dan maar een gokje:
https://www.google.nl/maps/@51.9323334, ... FQAw%3D%3D
Martin E. van Doornik schreef:
di 01 apr, 2025 22:22
De enige weg met de dicht bij elkaar staande populieren, die in aanmerking komt is misschien de Zijdekade bij Overheicop. Maar op de raadselfoto houden de bomen links op, en dat is hier niet het geval.... Misschien zelfs te ver van de watertoren. Dan maar een gokje
Je zit erg in de buurt Martin. Even voordat ik de foto maakte, reed ik door deze populierenlaan.
Stond je dan op de Huibertweg bij Hei- en Boeicop? De populieren kloppen hier en daar ook helemaal niet, soms drie rijen dik en de Streetview is beperkt. Hier en daar wel maïsvelden gezien.
https://www.google.nl/maps/@51.9298545, ... FQAw%3D%3D
Iets verderop Martin, op de Huibertsekade, zie kaartje hieronder. Vanuit de Huibertweg (daar houdt Streetview op) kan je nog wel terugkijken en dan zie je de rij populieren in de linkerzijde van het beeld.

Ik reed een stuk (opgeheven) LF-7 Oeverlandroute (roze lijntje) van Utrecht naar Eindhoven, echt een heel leuk traject door verschillende streken en met ook vier pontjes. Vorig jaar heb ik dat traject weer eens gereden, toen van Eindhoven naar Utrecht (en maakte ik onderweg dit raadplaatje)

Popping zat met het duiden van de watertoren in Meerkerk al heel dichtbij, jij zette de laatste stap. Aan jou de volgende.
kaart.jpg
Best een lastig plaatje hoor, maar wel spannend! 8) En dat te bedenken dat ik op 8 maart j.l. maar een paar kilometers ervandaan heb gefietst.... Uren bezig geweest en ik ben ook gelijktijdig bezig met stamboomonderzoek van de hogere generaties van de oma van m'n vaders kant en kwam uit in de archieven van Middelburg en Delft! Daar had ik twee computers naast elkaar voor nodig. En dan nog veel tuinieren.

Hier is de volgende:
DSC08462.JPG
Deze kerk lijkt veel op de Petrus en Pauluskerk in Varik, waarschijnlijk dezelfde architect. Ik passeerde deze kerk in Varik op weg naar het veer Varik-Heerewaarden maar die voer niet vanwege te lage waterstand (najaar 2018). Dus omfietsen via Tiel en Wamel.
Alleen de nissen in de bovenste geleding zijn anders en de traptoren is op mijn foto hoger....
De kerk staat trouwens wel op dezelfde lijst! Let op de slanke dakruiter.
met de lijst met kerken en het gegeven dat je onlangs rond Utrecht fietste, is het niet zo moeilijk. de Sint Nicolaaskerk in Nieuwegein. hier streetview:
https://www.google.nl/maps/@52.0391942, ... FQAw%3D%3D