Additionally, paste this code immediately after the opening tag: hoogtemeters oefenen en ervaren in zuid limburg - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

hoogtemeters oefenen en ervaren in zuid limburg

TomStn schreef:
zo 30 mar, 2025 11:26
Het lijkt erop dat het komend weekeinde droog blijft en ik ben van de partij.
Ik rijd vrijdagochtend met de auto vanuit Amersfoort naar Sint Geertruid en heb plaats voor één fiets en meerijder. Eventueel op te pikken langs de A28/A27/A2 of A30/A12/A50/A73, mits niet te ver om.
Ik vertrek rond 8 uur vanuit Amersfoort en wil uiterlijk om 11 uur op de camping aankomen.

Stuur mij een pb als je mee zou willen rijden.
beste Tom
Fijn dat je meedoet. Stuur me een mailtje , dan stuur ik je de route tracks. (josdriessen1957@gmail.com
fietsbelgie2018 schreef:
zo 30 mar, 2025 13:07

beste Tom
Fijn dat je meedoet. Stuur me een mailtje , dan stuur ik je de route tracks. (josdriessen1957@gmail.com
Hallo Jos, als het goed is zit er al een e-mail in je inbox.
TomStn schreef:
zo 30 mar, 2025 11:26
Het lijkt erop dat het komend weekeinde droog blijft en ik ben van de partij.
Ik rijd vrijdagochtend met de auto vanuit Amersfoort naar Sint Geertruid en heb plaats voor één fiets en meerijder. Eventueel op te pikken langs de A28/A27/A2 of A30/A12/A50/A73, mits niet te ver om.
Ik vertrek rond 8 uur vanuit Amersfoort en wil uiterlijk om 11 uur op de camping aankomen.

Stuur mij een pb als je mee zou willen rijden.
beste Tom
Nee , ik heb geen mail gehad , ook niet in de spam. Doe je nog een poging ?! Dank je!
Jos
Hoi allemaal,
Op de heerkuil - ntkc - in St. Geertruid is er geen mogelijkheid voor proefkamperen voor niet leden.
Het introductie beleid is ook op hun site te lezen.
Gaarne aandacht hiervoor.
Edith
Na de reactie van Edith ben ik een tikje in de war: kunnen niet-NTKC leden zoals ik (toch) proefkamperen, of zijn we te gast bij iemand die lid is?

Op de NTKC site lees ik zoals Edith noemt dat proefkamperen niet kan (op deze camping). Over het ‘te gast zijn’ lees ik niks op de site, heb jij dit wellicht afgestemd met de beheerder Jos?
Proefkamperen is bedoeld voor als er niet iemand is die jou als gast/introducee kan vergezellen.
https://www.ntkc.nl/proefkamperen/
eindgebruiker schreef:
ma 31 mar, 2025 11:45
Proefkamperen is bedoeld voor als er niet iemand is die jou als gast/introducee kan vergezellen.
beste eindgebruiker 'Je hebt het goed rechtgezet, dank daar voor. In ons geval, komend weekend, gaat het er om dat niet leden ingeschreven worden als introducees bij de leden. We zijn met 11 of 12 deelnemers. 2 of 3 ntkc leden , 1 die niet kampeert en 1 twijfelgeval . Dus 7 of 8 introducees verdelen we over 2 of 3 leden. Komt in orde.
Ik heb een mail gestuurd voor meer info
beste mensen, bij deze meld ik dat inschrijven/deelnemen, naast de mensen die zich al bij mij gemeld hebben, niet meer mogelijk is. Het maximum aantal deelnemers is, om meerdere redenen bereikt.
Tot een andere keer zou ik zeggen.
Zojuist deze tekst op de Facebook van de Wereldfietser gezien….

Ik heb nu toch wel vragen bij jouw plan Jos, want het lijkt erop dat je een verjaardagsfeestje viert en ons allemaal daarvoor uitnodigd, maar in het huis van de buurman. Die van niks weet! Maar ik haak in elk geval af, want hier voel ik me niét prettig bij!

Goedemorgen Wereldfietsers!
Even een persoonlijk verhaal, van mij als lid van deze groep.
Met enige regelmaat zie ik de afkorting NTKC voorbij komen, hier en in de forums op de website. Er bestaat nogal wat onduidelijkheid over die club, en daarnaast worden er best veel zaken genoemd die niet altijd kloppen! En dan zijn er ook nog eens veel vragen die onbeantwoord achterblijven.
Hopelijk mag ik als lid van de NTKC hier van de mogelijkheid gebruik maken om wat helderheid te verschaffen😉(ik kan zoals ieder NTKC lid alle afspraken namelijk online inzien) en mochten er nog vragen zijn, stel ze hieronder gerust!

🚲 Iedere Wereldfietser (of andere fietser/wandelaar) is als passant altijd welkom om 1️⃣nacht zijn tentje op te zetten op een NTKC kampeerterrein.
Dat kan echter alleen als er andere kampeerders aanwezig zijn, anders zitten de kampeerterreintjes op slot. En geld dus alleen voor reizigers te voet/ per fiets.
Dus ben je op doorreis, en kom je langs een NTKC kampeerterrein, waar kampeerders zijn,dan heb je altijd de mogelijkheid om te overnachten. ⛺️

🚲 Mocht je in je omgeving iemand kennen die lid is, dan zou die je ook mee kunnen nemen als “introducee”. Dan ben je ook met auto welkom. Er geldt dan wel een maximum van 2 personen per lid, en maximaal 4 nachten.
Wat ook duidelijk benoemd is in de afspraken binnen de NTKC, is dat mensen meenemen, altijd moet gaan om mensen die interesse hebben in een lidmaatschap, en de manier van kamperen binnen de vereniging. Mensen die op die manier mee gaan kamperen met een lid, zijn voor 2 periodes van maximaal 4️⃣nachten welkom. De vereniging gaat er van uit dat die periode lang genoeg is om te beslissen of je wel of niet lid wilt worden.

🚲 Het is ook zo dat de vereniging best vaak als tip genoemd word, om lid van te worden, wat logisch is. Met 19 kampeerterreintjes in heel Nederland vergroot je zo je fietsplannen vrij eenvoudig. Vanzelfsprekend staat het iedereen vrij om lid te worden!
(Meld je dan via de website aan om eens te komen proefkamperen.)

Let er dan wel even op, dat er in de kernwaarden van de NTKC is opgenomen dat je je “vrijwillig inzet naar vermogen” om de kampeerterreinen te onderhouden, of op een andere plek in de organisatie een taak op je te nemen. Zelfs de toiletgebouwen worden dagelijks schoongemaakt door de aanwezige kampeerders, en daaraan ontkom je dus ook niet als je als introducee mee bent😉

De redenatie die ik hier met grote regelmaat tref, en die claimt dat je voor weinig geld mooie kampeerplekjes treft, is dus eigenlijk niet juist. (Of onvolledig, want die wekt de illusie dat die consumerende insteek juist is…)
En juist op dat punt, verschilt de NTKC overduidelijk van een boel andere organisaties, waar je “consumerend” lid van kunt zijn, zonder dat er dus iets van je terug verwacht word.
Mede door de inzetbaarheid van alle leden kunnen we de kosten voor lidmaatschap en overnachten betaalbaar houden, ook voor mensen die wat minder te besteden hebben. Kortom, echt een gevalletje “verenigingsgevoel”!

🚲 samenvattend; wees welkom op de kampeerterreintjes van de NTKC als passant, of kijk op de website als je een afspraak wilt maken om te komen proefkamperen!

Nog 1 tip;
Neem vanaf het toegangshek áltijd de fiets aan de hand mee😉 gewoon, omdat we dat met elkaar zo hebben afgesproken!
eindgebruiker schreef:
ma 31 mar, 2025 11:45
Als ik lees wat er zojuist op Facebook geplaatst is, dan zijn jij en organisator Jos toch een beetje vreemd bezig eerlijk gezegd…want mensen meenemen naar een kampeerterrein van een andere vereniging is alleen toegestaan als die mensen de intentie hebben om lid te worden!
Beste Hennie,
Ik ga er van uit dat Jos dit weekeinde met de beste bedoelingen organiseert en daarmee probeert binnen de regels van de NTKC te blijven.
Ik snap daarom jou “boze” reactie niet zo goed.
In plaats daarvan zou je zelf natuurlijk lid kunnen worden van de NTKC en de ruimte voor introducees in het weekeinde vergroten.
Ik overweeg zelf ook om lid te worden en beschouw dit weekeinde als een test.

Groeten, Tom
Hannie79 schreef:
di 01 apr, 2025 11:09
Maar ik haak in elk geval af, want hier voel ik me niét prettig bij!
Ik zou dat persoonlijk aan Jos melden en niet je grieven via het forum uiten zonder te weten welke contacten en afspraken Jos met de NTKC heeft gemaakt.
WillemT schreef:
di 01 apr, 2025 13:23
Hannie79 schreef:
di 01 apr, 2025 11:09
Maar ik haak in elk geval af, want hier voel ik me niét prettig bij!
Ik zou dat persoonlijk aan Jos melden en niet je grieven via het forum uiten zonder te weten welke contacten en afspraken Jos met de NTKC heeft gemaakt.
Ik weet wel degelijk welke afspraken hij gemaakt heeft, want daar heb ik hem in de mail naar gevraagd. Hij doet dit op eigen initiatief en het past dus kennelijk niet binnen de kaders en afspraken die gelden binnen NTKC . Daarnaast is er op hun website niets te lezen over dit evenement Dat op zich is al een vraagteken waard want waarom zou je iets organiseren op een vereniging kampeerterrein zonder de leden van die vereniging erbij te betrekken!
TomStn schreef:
di 01 apr, 2025 12:59
Beste Hennie,
Ik ga er van uit dat Jos dit weekeinde met de beste bedoelingen organiseert en daarmee probeert binnen de regels van de NTKC te blijven.
Ik snap daarom jou “boze” reactie niet zo goed.
In plaats daarvan zou je zelf natuurlijk lid kunnen worden van de NTKC en de ruimte voor introducees in het weekeinde vergroten.
Ik overweeg zelf ook om lid te worden en beschouw dit weekeinde als een test.

Groeten, Tom
Ik bén lid Tom. Net vorig jaar geworden. Lid worden van de NTKC zodat jullie met meer fietsers gebruik kunnen maken van Sint Geertruid, daar gaat mijn nekhaar inderdaad van overeind staan. Want zelfs al zou je lid worden, dan mag je de eerste twee jaar helemaal geen mensen introduceren. En je zou je dan ook af moeten vragen of je wel met de juiste bedoelingen lid zou worden. Als je mij vraagt. Maar goed, anyway….het is in mijn optiek niet correct als je je plannen voor zo’n weekend op een NTKC terrein, niet eerst deelt met de leden van die vereniging. En ondertussen wel niet-leden uitnodigt en je daarbij de geldende afspraken aan je laars lapt…
En daarom heb ik besloten me komend weekend niet bij jullie aan te sluiten. Was dit eerst een activiteit geweest voor NTKC leden, en vervolgens via de juiste weg toestemming gevraagd voor geïnteresseerden van buiten de vereniging, dan hadden we hier deze hele gesprekken niet gevoerd. Dus mijn “boze” reacties? Tja…ik nodig de buurt ook niet uit voor een bbq in de tuin van de buren zonder dat die daarvan af weet!
Laten we er niet teveel een toestand van maken, zeker niet zonder een reactie/‘uitleg’ van Jos. Ik ga er vooralsnog gewoon van uit dat hij met goede bedoelingen en in overleg (beheerder en/of NTKC) eea heeft georganiseerd.

Hoor en wederhoor, al is dit geen rechtbank en gaan we uit van in het goede in de mens :wink:
De wereld waar in wij leven hangt aan een zijden draaidje, dat is de psyche van de mens.

Over al waar mensen zijn ontstaat ruzie, op micro en macro niveau.

Mario
Ik heb me i.i.g. aangemeld als lid bij de NTKC, aangezien ik dit jaar zowieso in eigen land op fietsvakantie ga.
Helaas voor mijn rondje Zuiderzee rond Pinksteren eigenlijk geen terreinen op de route. Maar voor het Pieterpad in september wel een aantal.
Nu maar hopen dat mijn inschrijving voor het weekeinde rond is.
beste deelnemers
Na alle reacties nog 1 van mij. Ik neem de adviezen en opmerkingen serieus en pas het plan in die zin aan c.q. volg de NTKC richtlijnen als volgt ; er zullen 4 leden kamperen (nog even buiten Tom gerekend). Deze 4 mogen max 2 niet leden opgeven als introducee. Er zijn 11 kampeerders dit weekend. De inschrijving is gesloten. Ik heb de intentie gehad om met leden en niet leden op deze mooie plek te gaan fietsen met de wens om de introducees te overtuigen en warm te maken voor de schoonheid van deze plek en dit terrein. Ik heb als lid (sinds een jaar of 8 ) van de NTKC de regels van introducees t.a.v. dit fietsweekend aanvankelijk te ruim opgevat (het cijfer 2 stond mij niet voor de geest). Vandaar deze aanpassing nu.
En komend keer, wellicht volgend jaar zal ik zeker overwegen de samenwerking met NTKC aangaan.
En Tom, bedankt voor je support.
groet Jos