Ik vrees dat ik de hele rekening van Liberté er niet door ga krijgen, maar ik hoop op een paar tientjes schadevergoeding van de verzekering.
Nou, hier komt het lijstje hoor!non-fixie schreef:De belangrijkste vraag is natuurlijk welke mooie spulletjes Johan aan je heeft weten te slijten.

Het pièce de résistance is de Velo Orange Randonneur voordager met geintegreerde decaleur. Hier links op de foto.
Hieronder nog een plaatje van het web:

Deze drager wordt in vier varianten geproduceerd: Met en zonder decaleur, en met oogjes of met bevestiging op de cantilevernokken. Ik wil met decaleur en oogjes, maar laat die nou net uit productie zijn en nergens meer te krijgen. Dus ik ging naar Libertecycles om te kijken en te overleggen wat voor alternatieven er nog zijn. Bijvoorbeeld het Velo Orange Flat Pack Rack met decalaur, of een losse decaleur aan het balhoofd. Daarom was ik met m'n fiets naar Wageningen gegaan, dan konden we ter plaatse passen en meten.
Maar hoewel volgens de website niet meer verkrijgbaar, haalde Johan uit z'n diepe magazijn nog het juiste Randonneurrackje met decaleur. De allerlaatste van West-Europa, denk ik. Dus ik was meteen de koning te rijk, en daarna schoot het snel op met de boodschappenlijst.
Voor boven het achterwiel een Velo Orange Constructeur rackje. Lekker minimalistisch als steun voor de grote Carradice zadeltas, twee kleine fietstasjes en/of pakzakken.

Natuurlijk een setje Velo Orange spatborden, glad, aluminium, 45mm breed, met bevestigingsmiddelen.

En als collateral damage bleef er nog een setje Tektro/Gevenalle rem/schakelhendels aan de strijkstok hangen. Maar die zijn eigenlijk pas voor de volgende verbouwing.
Alles bij elkaar een flinke factuur. Maar na 4 seizoenen heerlijk toeren op deze fiets heb ik het er wel voor over om hem verder te perfectioneren. Dus, nu staan me wat uurtjes in de werkplaats te wachten om het er allemaal netjes op te krijgen.
Verslag volgt.