Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 135 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2691 berichten
Dat zijn dikke sloffen! Nog specifieke plannen er mee (als je ook nog een X29 hebt)?
math schreef:
do 09 jan, 2025 12:32
Martin E. van Doornik schreef:
do 09 jan, 2025 00:21
Is die holle buis waaraan die ultra-technologische trapper is gemonteerd, wel sterk genoeg? Met veel kracht bergopwaarts fietsen kan die misschien afbreken.... liever een massieve buis.
Dat de holle trapperas sterk genoeg moet zijn, lijkt me een eerste vereiste. Daar is vast heel veel aandacht aan besteed, want geen enkele fabrikant wil daar risico in lopen. Het gaat om veiligheid!

Bekend is dat profsprinters kortdurend een vermogen van ongeveer 2000 W kunnen produceren (Harry Lavreysen : 2600W). Daaruit kan je berekenen hoeveel kracht er dan op een pedaal komt. Ik kom op ongeveer 1800 N, dat is het gewicht van iemand die 180 kg weegt. Een werktuigbouwer met kennis van sterkteleer kan dan uitrekenen hoe dik zo'n stalen buis minimaal moet zijn.

De buitendiameter zal minimaal 3,04 mm moeten zijn, met als aanname dat de toegestane spanning van het staal 250 MPa is :wink:
Met die fiets moet je denk ik geen haast hebben. Of valt dat nog mee?
Een "nieuwe" werkplek. :)

Afbeelding
Na 1 keer gebruik wil ik al niet meer zonder. Vullen met je favoriete (lager)vet en je hebt alleen nog maar vet, daar waar je het wilt :D
2025-02-24 10_55_46-AOK Professionele Mini Vetspuit _ HBM Machines en nog 4 andere pagina's - [InPri.png
2025-02-24 10_55_46-AOK Professionele Mini Vetspuit _ HBM Machines en nog 4 andere pagina's - [InPri.png (242.83 KiB) 1305 keer bekeken
Ik heb de Lowlands Serai al 2 jaar.....super slaapzak.

Verder heb ik een mini4pro aangeschaft voor mijn fietsreizen.
Ben al een beetje aan het oefenen en als ik volgende week mee ga met de carnavalstocht wil ik hem eens gaan proberen met focus-track.(volgend van de fietser).

gr. Robert
Nieuwe spullen voor de tocht van volgend jaar European Divide Trail:
Koga Colmaro Extreme gravelbike
Fjallraven Abisko Shape 2 tent, misschien iets te groot, maar die gedeelte waar je kan zitten als het regent is ideaal
Tailfin stuurtas en frametas
Ortlieb bikepacking achtertassen
Rab Stratosphere slaapmat
Thermarest Quild (is een probeersel)

En voorlopig laat ik het hierbij :-)
Een setje nieuwe banden voor mijn Halfords. De 650 x 40B rouge brique banden die ik er vorig jaar voor had gekocht bevielen zó goed dat ik de verleiding van een setje nog robuustere 'semi-conforts' (650 x 44B) niet kon weerstaan. :)

Afbeelding
Tweedehands remhendels/shifters van shimano LX.
En een setje shimano XT v brakes plus remblokken.

Nu kan ik eindelijk weer zien in welke versnelling ik zit. En mij remmen zullen het ook veel beter doen.

En ik denk dat ik een goede koop heb gedaan.
37,50 euro voor de hele set plus verzendkosten.

De remhendels ging ik sowieso kopen maar de v-brakes had ik last minute nog gezien. Anders had ik shimano t4000 v brakes nieuw gekocht.
20250318_165252.jpg
20250318_165246.jpg
20250318_164922.jpg
Ik kocht een mooi leren zadel bij alie express, voor €34. Kreeg het vandaag binnen.

Mario
Nieuwe ergon gc1 handvatten. Ik ging eerst voor de gp1 maar had me nog niet goed geïnformeerd over de andere varianten. Op onze bakfiets zitten ook de gc1 handvatten en die bevallen uitstekend. Het stuur op mijn fiets heeft ook een behoorlijk backsweep, dus deze gaan er goed bij passen.

Ben voor de standaard versie gegaan. De biokurk leken me ook wel wat. Maar die paste niet zo mooi bij mijn fiets en was er toch ook niet zeker van of dat wel het juiste materiaal voor mij was.

Op de website staat dat de ergon gc1 bedoelt zijn voor de city. De gp1 is volgens de website bedoelt voor een veel breder gamma zoals onder andere trekking. Maar ik denk niet dat de kwaliteit minder zal zijn. Ik denk dat ze er gewoon vanuit gaan dat enkel city fietsen een stevige backsweep hebben.
20250324_163443.jpg