Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1832 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36810 berichten
Zoals ik al zei (zie 9:31 u), mijn fiets staat onder een kerktoren. Die steunbeer daarachter hoort erbij. Voor mij ligt een gezellige brede straat.
Martin E. van Doornik schreef: Zoals ik al zei (zie 9:31 u), mijn fiets staat onder een kerktoren. Die steunbeer daarachter hoort erbij. Voor mij ligt een gezellige brede straat.
ja Martin, had ik gelezen maar daarna noem je het een bouwwerk, vandaar mijn opmerking.
maar na nog wat verder zoeken in omgeving wel gevonden hoor. je stond in poortje bij de grote kerk in Vianen.
https://www.google.nl/maps/place/Kapsal ... FQAw%3D%3D
Juist ja, het pittoreske vestingstadje Vianen. Met mooi zonnig weer waren de terrassen in de gezellige Voorstraat (tussen de Lekpoort en de kerk) zo goed als vol. Hier mijn lunch genuttigd en wat uitgerust. Ik had Vianen nog nooit gezien, echt een aanrader!

Aan de noordkant van Vianen, niet ver buiten de Lekpoort, wordt er een historische korenmolen herbouwd. Daar een kijkje genomen.
https://www.molendatabase.nl/molens/ten ... e-nr-12650

Hier het tegenbeeld in Vianen, vaak gezien op tv-reclames het hele afgelopen jaar, maar weet niet meer om wat voor product het ging.
20250308_124026-kl.jpg
De volgende is voor jou.
volgende:
raadplaatje 137.jpg
Ik weet meteen waar, maar ik moet weg. Laat ik aan anderen over.
Dit is 'em, maar de plaatsnaam ligt verstopt onder het theelepeltje....
20250315_093425.jpg
Even een vraag over het spel:
Mag je aanwijzingen geven, zoals de naam van de kerk, ook als je niet aan de beurt bent? Ik zag ook meteen waar de foto is genomen, en wil wel de plaatsnaam verklappen als dat anderen helpt.
Ik geef maar een duwtje.... heb het spel wat te vaak goed geraden.
Als je een plaatje hebt en je raad het huidige plaatje dan ben je inderdaad aan de beurt, het gaat er om dat het plaatje geraden wordt en dat is wie het eerst het goede antwoord geeft, daarvoor is er geen beurt systeem
Martin E. van Doornik schreef:
za 15 mar, 2025 12:44
Ik geef maar een duwtje.... heb het spel wat te vaak goed geraden.
Martin, dat je het plaatje vaak raadt, is je van harte gegund! Laat daar geen twijfel over bestaan.
Echter, als ongeschreven regel stel ik voor dat alleen de plaatser van het raadplaatje aanwijzingen geeft.
En als jij of wie dan ook weet waar de foto is geschoten dan geef je aan waar het is om een volgend plaatje te mogen plaatsen of je doet er het zwijgen toe.

Jan
Ik heb alle ongeschreven regels ook niet hierop nagelezen. Maar in meeste gevallen geeft de plaatser van plaatje wel een aanwijzing als het langer duurt dan gewoonlijk of als er iets gevraagd wordt om tot een oplossing te komen. In dit geval wil ik naast de al geplaatste aanwijzing nog wel toevoegen dat het plaatsje is in de meest waterrijke provincie van ons land waar dat water vroeger ook vaak nog in ijs veranderde.
Er is geen Streetview van te vinden. Gezien dat houten schip aan de overkant staat hij in de Speeltuin Workum. Je staat aan het Koffepaed aan het water Diepe Dolte, dichtbij de hoek van Brandeburevaart.
Op het satellietbeeld staat de kerk bovenaan.
https://www.google.nl/maps/place/Workum ... FQAw%3D%3D
Klopt Martin, er is geen streetview van plek waar foto is gemaakt. kwam inderdaad via dat Koffepad.

volgende weer voor jou.
Ik ben in 2018 op fiets door Workum geweest en heb het museum van Jopie Huisman ook bezocht.

Een slechte molenbiotoop om van te janken, maar waar?
DSC08463.JPG
Ga nu m'n telefoon uitschakelen, ik woon een toneelvoorstelling in Baflo bij, waarin m'n vrouw speelt.
20240607_185013_A54.jpg
Ik dacht even deze, maar bij nader inzien toch maar niet.
Het kan haast niet anders, het moet hem zijn: Molen "De Trouwe Waghter"
Nee, kijk goed naar de verschillen. Het bovenhuis op mijn foto is zwart en De Trouwe Wagter heeft witte wiektoppen. De omgeving op het raad plaatje is nogal verbost.
Open www.molendatabase.nl typ Utrecht in het vakje Provincie, klik in het vierkantje Bestaande molens en dan rechts op Toon op kaart. Bepaalde molentypen hebben daar een eigen figuur, het is dus een wipmolen, met driehoekige voet, donker okergeel.
stelvio73 schreef:
za 15 mar, 2025 12:10
Even een vraag over het spel:
Mag je aanwijzingen geven, zoals de naam van de kerk, ook als je niet aan de beurt bent? Ik zag ook meteen waar de foto is genomen, en wil wel de plaatsnaam verklappen als dat anderen helpt.
Mensen die het plaatje niet willen raden (omdat ze bijvoorbeeld geen gelegenheid hebben om zelf een plaatje te ‘beheren’) zeggen weleens iets als: ‘Weet ik eens een keertje waar het is want ik kom daar wekelijks langs, en nu heb ik geen tijd om een plaatje te plaatsen!’ Als je dan weet in welke streek die persoon woont, heb je een aanwijzing. Of: ‘Mooie route, heb ik ook gereden.’ Dan zal het wel ergens langs een min of meer populaire beschreven route zijn. Maar zoiets concreets als de plaatsnaam geven als je zelf niet meeraadt, wordt niet op prijs gesteld.
Goed dat je het vraagt! Niet iedereen is in de gelegenheid het hele Ongeschreven Handboek te lezen.

Groetjes,

Carl
Ik heb je aanwijzingen gevolgd en kom uit bij de meest deplorabele wipmolen waarvan ik de details niet kan zien.
https://www.molendatabase.nl/molens/ten ... aging=true
Sorry, het schijnt nog erger te kunnen. (alhoewel..)
https://maps.app.goo.gl/ZmH4sUeENsSr9JhL7
Dit is hem.