Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietstassen in het vliegtuig - Forum Wereldfietser

Fietstassen in het vliegtuig

Als je je fiets in het vliegtuig laat vervoeren, waar laat je dan je fietstassen? Ik stel me zo voor dat ik de stuurtas en een fietstas als handbagage meeneem in het vliegtuig, maar dan hou ik nog drie tassen over. Los als ruimbagage? Of alledrie die tassen in een aparte tas stoppen?
bigshopper.jpg
In de big shopper passen met gemak 2 voortassen + 2 achtertassen.
(had het plaatje al eens eerder geplaatst maar is verdwenen)
Ik heb zoiets nog niet aan de hand gehad maar mij lijkt een flightbag ook wel handig. Hier kunnen zeker 4 tassen in (85 liter) en je kan de zak met een koord sluiten. De zak zelf weegt 210 gram dus dat is prima mee te nemen als je vanaf een andere locatie terug moet.
Ik koop bij de locale supermarkt 2 rollen vershoudfolie en omwikkel de tassen daarmee, om nog een extra versteviging aan te brengen wikkel ik ook nog een stuk duk tape om de tas. Nog nooit problemen mee gehad.
IMG_7062.jpeg
Knipsel.JPG
Losse tassen in flightbag. Mee in de cabine een achtertas met daarin ook mijn stuurtas.

En o ja, als ik weer een doos op Schiphol koop maak ik hem wat kleiner. Heb nu al twee keer meegemaakt dat die net niet door een scanner paste (Keflavik en Tirana). Doos is 100 cm hoog, 95 cm is beter.
Op mijn vlucht van Lerwick naar Bergen (uurtje vliegen) heb ik de tassen los afgegeven als ruimbagage. Wel heb ik vooraf de haken en klem mechanismes los gehaald en in de tas gestopt.
Is allemaal goed gekomen.
Hallo,
Als ik ga vliegen neem ik een fietstas mee als handbagage, mijn stuurtas als schoudertasje en mijn helm als hoed. De andere drie fietstassen gaan in een grote zak die ik vroeger gebruikte om om mijn rugzak heen te doen, zodat de rugzak niet met touwtjes, banden o.i.d. ergens achter bleef haken. Werkt prima zo.
Groet, Petra.