Additionally, paste this code immediately after the opening tag: EuroVelo 3 La Scandiberique - Forum Wereldfietser

EuroVelo 3 La Scandiberique

Ik was aan het kijken bij de Eurovelo 3, en daar staat dat het gedeelte tussen Tours en Irun beschreven staat in een Franse gids : Eurovelo 3: Tours - Cote Basque a Velo.
Als je de link naar die gids volgt in de fietsvakantiewinkel dan staat bij de beschrijving dat Nederlanders vaak deel 2 van de Jacobsroute nemen ipv deze, omdat die gids in het Nederlands is en ook " De heeft ook meer een echte "pelgrimssfeer" waar het om bv om de cultuur gaat.".

Op het blote oog lopen beide routes ongeveer door hetzelfde stuk Frankrijk te lopen (temninste 1 van de drie opties bij Sweeman dan), dus nu ben ik zo benieuwd of iemand ervaring heeft met beide routes, en wat de verschillen zijn....

De linkjes er maar even bij voor het gemak van wie ook nieuwschrierig wordt.

https://webshop.fietsvakantiewinkel.nl/ ... elo-3.html
https://webshop.fietsvakantiewinkel.nl/ ... eel-2.html
Helaas is La Scandiberique nog niet af.
Als alternatief zou je kunnen doen:
1)Paul Benjaminse onbegrensd Fietsen naar Parijs.
2)Bij de Notre Dame stap je over op de Véloscenie. Een bewegwijzerde fietsroute. Deze volg je tot Domfront.
3)n Domfront stap je over op de Vélo Francette naar La Rochelle. Ook een bewegwijzerde fietsroute,
4)Vanaf La Rochelle volg je de Vélodyssée naar het Baskenland. Ook deze route is bewegwijzerd.

Je kunt ook kiezen voor een variant: op de Vélonscénie voorbij Chartres bij Illiers-Combray de Vallée du Loir à Vélo op (niet te vewarren met de Loire). Ook deze route is bewegwijzerd. Bij Angers volg je dan de Vélo Francette naar La Rochelle.
Langs deze routes vanaf Parijs vind je voldoende campings die ingesteld zijn op fietsers. Steeds meer voeren het keurmerk Accueil Vélo (fietsers welkom).
bert sitters schreef:
do 07 mar, 2019 14:57
Helaas is La Scandiberique nog niet af.
Dank je Bert!
Niet af als in geen wegwijzers, of moeten de fietspaden nog gerealiseerd worden? Ik heb een Garmin Etrex dus als het alleen de borden zijn maakt het me niet zoveel uit.
De Vélodyssée is natuurlijk ook interessant, maar het is (open deur intrappen...) een kustroute, de Scandiberique lijkt leuk binnenland te volgen. Als ik tenminste steekproefsgewijs streetview induik.
Vorige week het stuk van de Scandiberique tussen Parijs en Tours gefietst. Vanwege een familie-bijeenkomst de auto in Meaux bij het station in de parkeergarage gezet, €8 per dag. Van daaruit naar Parijs, langs de Seine en de kanalen naar de Loire tot in Tours. Mooie en makkelijke route omdat er veel vlakke stukken bij zijn. Bewegwijzering is tussen Parijs en Montargis matig. De gpx, te downloaden van de site, werkte prima op mn iPhone met PocketEarth. Onderweg twee detours gedaan naar de kastelen, dat hoort er wel bij op dit traject! Terug vanuit Tours met de TGV in anderhalf uur naar Parijs voor €30 pp en €10 voor de fiets. Prijzen voor de TGV wisselen heel sterk afhankelijk van het tijdstip van de reis. Van Gare Montparnasse naar Gare de l’Est gefietst en met de trein, voor €2,50 pp, weer naar Meaux.