Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waar heb jij vandaag gefietst? - Pagina 18 - Forum Wereldfietser

Waar heb jij vandaag gefietst?

373 berichten
WillemT schreef:
di 03 dec, 2024 17:00
In de loop der tijd ben ik vele malen door deze poort gereden. De foto is van afgelopen juni, het blijft een unieke plek.
DSC02354.jpg
De Utrechtse Poort in Naarden-Vesting! Hoe vaak heb ik in m'n jeugd daar doorheen gefietst.... In de naastgelegen Promerskazerne was er in de jaren zeventig een groot discotheek waar ik als barman heb gewerkt, drie avonden per week.
Laatste rit van 2024, (bijna) weer thuis van een rondje door de Ooijpolder…
IMG_2597.jpeg
image.jpg
Ik wens iedereen een héél mooi 2025!

Groet,
Tom.
Vorig jaar fietste ik begin oktober naar Deventer, het beginpunt van het WF Achterhoekweekend. Eerst reed ik naar Drie (op de Veluwe) en de ochtend erop naar Deventer. Na een dag fietsen kwam ik tegen half zeven door het Speulderbos en trof daar de bekende monniken, op bijzondere wijze belicht door de laatste zonnestralen.
DSC02501.jpg
Naar het werk...
Onverwachte sneeuw.
Een van de moeilijkste woonwerkritten van de laatste 20 jaar (13.5 km, avg 9 km/u, spekglad, veel sporen, 32mm slicks, maar gelukkig niet gevallen).

Maar wel het voorrecht gekregen om de prachtige landschappen te mogen bewonderen.
20250211_084300.jpg
Dee afgelopen weken ben ik bezig geweest met de opbouw van mijn nieuwste Vittorio en dan zijn testritjes nodig. Koud of niet, the show must go on!

Een van mijn favoriete testrondjes loopt langs de Kromme Mijdrecht, en dat blijft een leuk stukje, zeker met een beetje snelheid. De vele verschillende bochten laten je ook snel weten of de fiets een beetje behoorlijk stuurt.

Afbeelding

Op de T-splitsing bij de vakantieparken is een nieuwe lachspiegel geplaatst. En die doet het! :)

Afbeelding

Ik had recent ook een nieuwe oude stuurtas gekocht, dus heb die meteen maar meegenomen in de test. Prettig maatje wel, perfect voor dagtochtjes. Ik had expres zwart stuurlint gekozen in de hoop dat het minder zou opvallen dat deze remgreeprubbers behoorlijk gebruikt zijn. Dat viel nogal tegen, dus wellicht bestel ik toch maar een paar nieuwe. :(

Afbeelding

Als hier straks weer de koeien grazen ziet het "koeienpoeppad" er echt heel anders uit, en ben ik blij met mijn spatbordjes.

Afbeelding
Leuk, en goed bezig, ik vind het maar koud. Bevalt de Vittorio? Ik hoop dat het meer is dan 'het begint erop te lijken'?
RianGeenen schreef:
ma 17 feb, 2025 21:59
Leuk, en goed bezig, ik vind het maar koud. Bevalt de Vittorio? Ik hoop dat het meer is dan 'het begint erop te lijken'?
Jazeker. Maar ik heb inmiddels al een paar van dit soort fietsen en een nieuwe moet daar wel weer wat aan toevoegen. Dat is het idee althans, dus daarmee ligt de lat ook meteen redelijk hoog.

In dit geval is dat niet alleen een grotere framemaat, maar dit is ook de eerste keer dat ik Campagnolo 9-speed shifters combineer met een (ingekorte) 8-speed Shimano cassette. Dat was wel even pielen met de 'hubbub' bij de oude Deore-derailleur, maar dat werkt nu goed.

Het enige dat ik nu nog wil veranderen voordat 'ie mee kan op vakantie is de zadelpen. Ik heb er nu een 'fluted' exemplaar in zitten want die had ik bij de hand en die past goed, maar de flutes zijn te lang en ik wil dus liever een gladde monteren om geen water in de zadelbuis te krijgen.
non-fixie schreef:
ma 17 feb, 2025 19:42
Als hier straks weer de koeien grazen ziet het "koeienpoeppad" er echt heel anders uit, en ben ik blij met mijn spatbordjes.
Molenweg (Zevenhoven - Noorden)? In het verleden was dit onverhard, vond ik mooier. Afgezien van de poep, de koeien blijven gewoon midden op het pad staan. Met vragende blik. Wil je er soms langs ..... :D
vlcsnap-2022-01-06-22h15m49s986.jpg
WillemT schreef:
di 18 feb, 2025 13:03
Mooi foto! Ja, zo ken ik ze. Het is daar in het voorjaar altijd héél gezellig. :D

Afbeelding
non-fixie schreef:
di 18 feb, 2025 15:50
Mooi foto! Ja, zo ken ik ze. Het is daar in het voorjaar altijd héél gezellig. :D
De koe deed geen stap opzij en mijn fiets werd uitgebreid besnuffeld toen ik passeerde -:).
Nog even nagenieten van het winterse Drentse landschap
IMG_20250218_182956_919.jpg
Rondje rond de Nieuwe Waterweg:
DSC00983.JPG
DSC00981.JPG
DSC00973.JPG
Rondje in de buurt met een project van vorig jaar, de ge-retro-modde (is dat wel een woord?) Halfords Sport uit de jaren '70 van de vorige eeuw. Ik was weer aangenaam verrast door hoe lekker dat ding eigenlijk rijdt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik herken de onderste foto, dit is het gemaal Nieuwkoop. Ook langs gefietst. Wat een groot niveauverschil....
Martin E. van Doornik schreef:
zo 23 feb, 2025 20:54
Ik herken de onderste foto, dit is het gemaal Nieuwkoop. Ook langs gefietst. Wat een groot niveauverschil....
Dat viel mij ook op. En dat er drie niveaus zijn. In de foto hierboven zie je er twee (als je een beetje je best doet), maar aan de andere kant ook:

Afbeelding
Vandaag vooral rond de Biesbosch gefietst maar met de harde wind (windkracht 3? Ik dacht het niet) hadden de vogels er geen zin in dus amper wat gezien en geen foto's gemaakt. Wel een lekker zonnetje natuurlijk.
Ik had sinds eind november nauwelijks nog gefietst. En aangezien ik komende zomer wel weer 'iets leuks' wil gaan doen moet er natuurlijk wel weer wat conditie gekweekt worden. Dat dat nodig is bleek me vandaag. Ik besloot een bezoekje aan mijn schoonmoeder te combineren met dit voornemen. Nou is de min of meer kortste fietsafstand Dordt-Zoetermeer iets meer dan veertig kilometer, en als we daar de verdubbelaar overheen gooien werd het ruim tachtig. Dat was eerlijk gezegd voor zo'n eerste rit sinds lang wel een beetje veel van het goede. Dat vond mijn achterwerk al bij aankomst in Zoetermeer, en dat gingen mijn benen op de terugweg met wind zuid vier (Fedor!) ook vinden. Uiteraard kwam ik wel weer thuis, en had ik een voldaan gevoel toen ik eenmaal op de bank zat. Maar ietsje minder was misschien wat verstandiger geweest.
20250223_123515.jpg
Mooi ritje hoor!

Nou is er niet ver van je plaatje een prima bootverbinding over de Noord naar de merwekade :wink:
Verdraaid, geen seconde aan gedacht. :-)
Tijdens het afgelopen Carnavalweekend kwamen we langs deze molen, Martin zal meteen weten waar dit is :)
DSC00297.jpg