Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Visum voor China aan de grens van Laos verkrijgbaar? - Forum Wereldfietser

Visum voor China aan de grens van Laos verkrijgbaar?

Is er iemand die weet of je aan de grens van Laos een visum voor China kunt krijgen? We lezen n.l. nogal tegenstrijdige berichten hierover. Zo niet, wat is dan het handigste om het wel te krijgen? We komen vanuit Thailand, Cambodja, Laos binnen en willen daarna naar China. (Chengdu)
gr. Chris en Sabine
Bieni schreef:Is er iemand die weet of je aan de grens van Laos een visum voor China kunt krijgen? We lezen n.l. nogal tegenstrijdige berichten hierover. Zo niet, wat is dan het handigste om het wel te krijgen? We komen vanuit Thailand, Cambodja, Laos binnen en willen daarna naar China. (Chengdu)
gr. Chris en Sabine
Volgens de gids van Bernadette moet je dat visum voor China vooraf in Vientiane aanschaffen. Ik neem aan dat julle daar langskomen.
Je kunt natuurlijk ook vooraf bij de Chinese Ambassade Den Haag of Brussel informeren.

Of eventueel je visum regelen in BKK. Het regelen van een visum aan de Laosiaans/Chinese grens klinkt niet erg waarschijnlijk. En niemand spreekt een woord over de berg dus regel dit alvast van tevoren....Succes. P.s ik neem aan dat jullie bij Boten de grens willen passeren. Kijk even desnoods via de LP thorn tree of iemand info heeft over het chinese snelwegproject dat vanaf Luang Namtha naar de grens Mengla loopt. Wat ik tussen Luang Namtha en Chiang Khong heb gezien is het niet leuk om daar nog te fietsen.....

De weg van Luang Namtha naar Mengla is prima te fietsen.
Vanaf de grens kun je kiezen tussen de oude weg of de nieuwe.
De nieuwe weg is nog niet open, maar je mag er wel op grote stukken fietsen. De oude weg slingert om de nieuwe weg heen.

Visum voor China hebben wij gisteren(27/2/08) bij het Mohan Port Visa Office, tussen de twee grensposten van Laos en China in, geregeld voor 23 dollar p.p.

Dat is nieuw denk ik, niet, dat je dat Chinese visum aan de grens kunt regelen ?
Hoe lang mag je in het land blijven met dat visum ?

Ik had het mijne in Bangkok geregeld.
Ze wilden eerst maar 2 maanden geven, maar mits wat aandringen kreeg ik een visum waarmee ik 90 dagen in het land mocht blijven (en wat je dan nog makkelijk een keer met een maand kunt verlengen).
China is echter zo tegen gevallen voor mij dat ik na 14 dagen op de loop ben gegaan, maar dat kan persoonlijk zijn ... :?

We hebben 30 dagen gekregen bij de grens. We moeten het verlengen, maar dat schijnt in veel plaatsen te kunnen.

Waarom is China jou zo tegengevallen?

groeten,
C & S

klopt, het verlengen van een 30 dagen visum is geen probleem. De enige "regel" is dat je tegen het einde van je huidige visum moet zitten. En natuurlijk moet je geld en pasfoto's meenemen.

Bieni schreef:We hebben 30 dagen gekregen bij de grens. We moeten het verlengen, maar dat schijnt in veel plaatsen te kunnen.

Waarom is China jou zo tegengevallen?

groeten,
C & S
tsja, waarom China zo tegenviel :? ...
kijk even op men website zou ik zeggen, het is te lang en teveel om hier te herhalen. Ofwel heb ik hopeloze pech gehad met alle hotels waarin ik sliep en met alle Chinezen die ik tegen kwam, ofwel waren we niet erg compatibel :wink: .
Maar als je op twaalf nachten niet een keer een paar uur kunt slapen beginnen de stoppen wel door te slaan.
Ik vond het ab-so-luut geen aangenaam land (ik weet dat het heeeeel groot is en ik maar een fractie gezien heb).
Sinds een weekje zit ik terug op een prachtig tropisch eilandje in Thailand langs de Andamaanse kust, en daar heb ik nog geen seconde spijt van gehad. Het fietsen zal wel terug gaan kriebelen denk ik.
Marco schreef: klopt, het verlengen van een 30 dagen visum is geen probleem. De enige "regel" is dat je tegen het einde van je huidige visum moet zitten. En natuurlijk moet je geld en pasfoto's meenemen.
Op de Chinese ambassade in Bangkok vertelden ze me wel dat je maar 1 maal kunt verlengen. Als je dus langer dan twee maanden in China wil blijven kan een visum uitgereikt aan de grens dus voor problemen zorgen denk ik.

6 maanden geleden hebben we zonder problemen een 30-daags visum 2 maal kunnen verlengen. Dat was geen enkel probleem.

Wij zijn eigenlijk een week te vroeg China in gegaan. Nu moeten we waarschijnlijk 2x verlengen :(
Weet jij toevallig ook waar dat allemaal kan?
We zijn nu in Dali en gaan verder richting Lijang-Zhongdian en buigen dan af naar Chengdu.

Marco heeft gelijk: 2x verlengen geen probleem. maar in deze tijden...

Bieni: verlengen kan, zonder enig probleem, in Zhongdian. Wees niet te laat want ze zijn niet mis in het geven van boetes.
Chengdu is een grote stad en verlengen moet zeker kunnen.

Koenie: ik heb je verhaal over China gelezen ( http://www.freewebs.com/tingtongkoenie2/chinayunnan.htm ) en ik kan met je meevoelen. Ik ben in dezelfde plaatsen als jij geweest, maar toen was het warm (wel met regen, je kan niet alles hebben) en dat scheelt wel natuurlijk. Bovendien heb ik in vier maanden China geen enkel probleem met mijn darmen gehad.
Voor mij zijn de Chinezen de meest egoistische mensen die ik ooit ben tegen gekomen en je moet wel met een heel roze brilletje rondfietsen wil je ze aardig vinden. Dat neemt niet weg dat ik ook hier onderweg aardige mensen tegen ben gekomen, maar die kwamen uit Hong-Kong of Taiwan.

Thailand vindt ik zelf een van het meest prettige fietsland waar ik tot nu toe ben geweest en dan valt iedere vergelijking met een ander land ongunstig voor dat laatste land uit.

Een kleine opmerking tot slot: je schrijft dat je zo'n probleem hebt met de behoefte doen boven een gat in de grond. Als je je echter probeert te bedenken hoe een 'gewone' pot er in China uit zou zien dan mag je Mao op je blote knieen danken dat je een gat in de grond treft.
Ik ben al een paar jaar geleden gewend geraakt aan een gat in de grond en heb het nu liever dan een pot, behalve bij mijn thuis dan.

Bij het PSB in Shangri-La hebben we zonder problemen 36 dagen (160 Y p.p.)verlenging gekregen. Wel moesten we een bewijs van onze terugvlucht tonen.

Sabine

Wij zijn echt niet alleen onvriendelijke chinezen tegengekomen!
Ook hele behulpzame en lieve mensen, maar zeker ook horken.