Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ontdekking om gezicht tegen zon te beschermen - Forum Wereldfietser

ontdekking om gezicht tegen zon te beschermen

Ik heb via de filmpjes van twee Amerikaanse fietsers een gadget ontdekt wat je gezicht tegen de zon beschermd en waarbij je je helm kunt op houden.
Da Brim helmet visor wat een zonneklep en/of sombrero is die je om je helm plaatst. Bij de sombrero is ook je nek beschermd tegen felle zon....
Ik vind het een geniale vinding en heb hem besteld via de Amerikaanse website en hij is dezelfde dag al verstuurd....
Ik wilde dit absoluut delen omdat ik denk dat velen die in de hitte fietsen er baat bij hebben.....
Ik ben die dingen wel vaker tegen gekomen in de US. Ziet er wel goed uit, althans als bescherming tegen de zon.
Ik rijdt zelf -meestal- zonder helm, en gebruik dan een Buff op mijn hoofd en in mijn nek, tegen zon en zweet.

Maar als je zo enthousiast bent, was een fotootje voor de argeloze lezer toch wel handig geweest?
Bij deze:
Classic_Back_FY.jpg
Classic_Back_FY.jpg (37.6 KiB) 1338 keer bekeken
misschien....maar met google heb je zo de website gevonden en dan zie je ook alle andere kleuren i.p.v dit afzichtelijke geel :lol:
pat-rick schreef:
zo 16 feb, 2025 11:42
Ik heb via de filmpjes van twee Amerikaanse fietsers een gadget ontdekt wat je gezicht tegen de zon beschermd en waarbij je je helm kunt op houden.
Da Brim helmet visor […]
Had je niet ver voor hoeven zoeken:
viewtopic.php?t=39758
viewtopic.php?t=38620
viewtopic.php?t=32654
viewtopic.php?t=16430

Groetjes,

Carl
En? Iemand op de fiets al ooit geprobeerd? Met een beetje snelheid moet je vlgs mij sterke nekspieren hebben.
Die Amerikanen fietsen ermee met filmpjes op Youtube en hebben de zonneklep en het functioneert prima zo te zien.
Zij hebben de zonneklep....
Carl schreef:
zo 16 feb, 2025 12:29
pat-rick schreef:
zo 16 feb, 2025 11:42
Da Brim helmet visor […]
Had je niet ver voor hoeven zoeken:
viewtopic.php?t=39758
viewtopic.php?t=38620
viewtopic.php?t=32654
viewtopic.php?t=16430

Groetjes,

Carl

Verhip ja.... Maar het kan geen kwaad om het nog eens onder de aandacht te brengen... wie komt er anders uit op die oude topics
Wat dacht je van een gewone pet of een wielerpetje onder je helm?
Beschermt tegen zon, regen en tegenlicht.
Sinds ik een pet op heb laat ik de zonnebril thuis.
Zal aan mij liggen, maar de OP leest als AI gegenereerde sluikreclame.
Berger schreef:
zo 16 feb, 2025 15:14
+1
Poppink schreef:
zo 16 feb, 2025 14:02
Wat dacht je van een gewone pet of een wielerpetje onder je helm?
Beschermt tegen zon, regen en tegenlicht.
Sinds ik een pet op heb laat ik de zonnebril thuis.
voor mij te warm , zeker als het boven de 25 graden is....
Ter bescherming van mijn nek en oren heb een lap stof met een rand klittenband die ik aan de binnenkant van mijn helm kan bevestigen. Voor het overige is het een mengsel van zweet en factor 50 :)
Polariteit schreef:
zo 16 feb, 2025 15:59
Berger schreef:
zo 16 feb, 2025 15:14
+1
+2.

Bestaan er trouwens echt nog Nederlanders die "verhip" gebruiken, behalve in de uitdrukking "verhip, ik schrik me een hoedje"?
Zelfs bij een milde tegenwind van 15 km/u lijkt me dit erg onaangenaam.