Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsrondjes in Zuid en West Noorwegen - Forum Wereldfietser

Fietsrondjes in Zuid en West Noorwegen

Dag iedereen, We rijden deze zomer met de auto naar Noorwegen, fietsen achterop.
Bedoeling is om vanuit 2 of 3 standplaatsen een stuk van zuid en west Noorwegen te verkennen.
Ik heb de kaart eens bekeken en het lijkt me moeilijker dan verwacht om rondjes van een drietal dagen te verzinnen.
Wie kan er raad geven? Zelf hadden we in gedachten : Lysefjord en omgeving Stavanger (Lyseveien?),
Flam, Fagernes. Hoor graag!
Groet! Jan
Deels achter betaalmuur, maar wel heel goede bron: https://cyclenorway.com/route-area-south/ Rondjes van een paar dagen zijn in noorwegen inderdaad best lastig doordat de wegen hoofdzakelijk langs grote fjorden en bergpassen lopen. Vaak kun je wel aan de 1 kant heen en langs de andere kant van het water weer terug, alleen is 1 van beide vaak een drukkere weg. Een berg opfietsen en dan weer dezelfde weg terug ka ook heel leuk zijn, wij hebben met gezin doordat het voor sommigen te zwaar werd 2 jaar geleden ook dezelfde weg teruggefietst, en dat voelde nauwelijks als herhaling.
Ik heb op YouTube best wat videos van Matthew Norway gekeken, die weet echt heel veel over routes en bestemmingen. Geen idee of hij echt een functie heeft maar hij lijkt een soort ambassadeur voor fietsen in Noorwegen. Dus misschien kan je van dat kanaal wat inspiratie op doen.
Hij praat heel goed over fietsroutes, een heel nuttig kanaal