Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hotel ip adres op de zwarte lijst? - Forum Wereldfietser

Hotel ip adres op de zwarte lijst?

Ik ben in een hotel in de buurt van de Ems bron. Leuk om de Emsradweg te bekijken. Maar blijkbaar is het ip adres van het hotel op een zwarte lijst terecht gekomen. Kopen wij die lijst in en is deze lijst niet te strikt?
IMG_5266.png
Via de telefoon hotspot is er wel te posten.

Leuke vakantie route dicht bij huis
IMG_5267.jpeg
Spamhaus zit in de configuratie van phpbb. Behalve uitzetten, wat me niet wenselijk lijkt, kunnen we er niet veel aan configureren. Gelukkig heb je een workaround gevonden!
Best kans dat het terecht op die lijst staat. Ik zou iig niet meer op het (ongetwijfeld onbeveiligde) wifi-netwerk van dat hotel gaan zitten...

Om toch iets over fietsen te zeggen: vorig jaar stukje ems-rad-weg gereden; leuk stukje duitsland! :)
PeterVanRijn schreef:
zo 09 feb, 2025 20:59
Spamhaus zit in de configuratie van phpbb. Behalve uitzetten, wat me niet wenselijk lijkt, kunnen we er niet veel aan configureren. Gelukkig heb je een workaround gevonden!
Het is een gewoon Versatel ip adres maar misschien in het verleden misbruikt door een hotelgast.
IMG_5270.jpeg
Het IP-adres staat op meer blacklists. Het WiFi-netwerk daar is kennelijk niet fool proof. Een hotelgast met een tablet die in een botnet zit (vaak zonder het zelf te weten) en je bent de sjaak.Vreemd dat Versatel Deutschland dat IP-adres niet meteen geblocked heeft. Het hotel WiFi-netwerk had die client overigens ook al kunnen blocken. Nu heeft het hele hotel er last van.
BL.jpg