Hallo Dos Santos,
ik heb jaren met OSMAND genavigeerd, dat vreet wel aardig wat stroom.
OSMAND kan je met 7 gebieden gratis gebruiken, goed om uit te proberen met testritten.
Met een bestickerde route kan je hem tussendoor uitzetten en je zet hem weer aan als je twijfeld. De reden dat ik toch een Garmin gekocht heb is dat die waterdicht is en minder gevoelig voor warm weer. Mijn telefoon is in Frankrijk een paar keer uitgegaan boven de 35 graden in combinatie met de OSMAND, hij werd simpelweg te heet... Ik ben blij met mijn Garmin, maar er zijn misschien ook andere opties die goedkoper zijn. Toevallig zag ik gisteren de Sigma ROX 4.0. Geen idee of het geschikt is...
Ik heb de fiets en wandelbeurs vorig jaar bezocht en een lezing over GPS van Joost Verbeek gevolgd. Ook dit jaar geeft hij de lezing weer.
https://www.fietsenwandelbeurs.nl/?hb_e ... #more-5786 Ik heb zijn boek gekocht. Garmin vind ik een rare logica hebben qua menu's. Zijn boek heeft mij een hoop ergernis bespaard. Zelf hebben wij routes met Komoot gemaakt en daarna gesynchroniseerd. Zo konden wij ook de Reitsma's route erop zetten en naar Italie fietsen zonder gezoek. Bij de route hadden we stukken van de Rurradweg en Rheinradweg best zonder kunnen fietsen, de rest was best lastig.
Ik heb de Garmin niet op navigatie, hij volgt een track en geeft de afstand tot de volgende kruizing aan en op de kaart mijn positie. Daardoor hoeft hij niet de hele dag te lopen rekenen en herberekenen. dat scheelt een hoop stroom.
Groeten Maarten van Scheppingen