Gisteren een proefrit gemaakt op de Stevens P18, de Koga Worldtraveller (nieuw model en Classic) en een Santos fiets (Travel Lite). De P18 met Pinion en de Koga Worldtraveller zowel met derailleur als met Rohloff naaf (Santos ook met Rohloff). De Stevens P18 viel meteen af als fiets (schakelen met de Pinion 18 was erg fijn!). Zodra je op een Koga Worldtraveller of Santos hebt gezeten merk je het verschil dat deze fietsen veel meer "fiets" zijn. Bij De Fietser in Ede een configuratie gemaakt voor een Koga WT Classic met Rohloff. Levertijd frames van de Classic echter nu medio maart 2025 waarna de assemblage van de custom build pas kan starten..... in mijn situatie zou de fiets pas medio juni 2025 geleverd kunnen worden. Nu mijzelf ook maar eens verdiepen in Santos en het budget ietwat verruimen 
Schakelen met Pinion en Rohloff ging soepel en degelijk. Van het geluid van de Rohloff naaf heb ik weinig gemerkt of in elk geval niet als storend ervaren ten opzichte van derailleurversnelling. Wordt vervolgd.

Schakelen met Pinion en Rohloff ging soepel en degelijk. Van het geluid van de Rohloff naaf heb ik weinig gemerkt of in elk geval niet als storend ervaren ten opzichte van derailleurversnelling. Wordt vervolgd.