door
Belle » vr 22 nov, 2024 15:53
Nou, vrienden van ons waren afgelopen 6 november bijna hun Santossen kwijt geweest als de mevrouw van de ticketverkoop van het museum dat ze bezochten hen niet had gewaarschuwd dat iemand bezig was hun fietsen te stelen. Die waren op slot gezet met zo'n AXA ringslot met een dikke staalkabel er aan. Die staalkabel lag al zo goed als door, het ringslot al los van de achtervork. Als de sloten dus minder hadden vertraagd, waren ze de fietsen kwijt geweest. Het kwam ook nog tot een handgemeen met de bijna-dief! Dit was in Ercolando, Italië. Zo'n ringslot is overigens niet aan te raden voor wie offroad rijdt (opeenhoping modder) en ook heeft de dief schade veroorzaakt aan de achtervork.
Ik heb zelf een dun kabelslot, beetje vergelijkbaar met het hier gedeelde slot van de Action, met dit verschil dat mijn slot er een bewegingsalarm op heeft zitten. Verder heb ik nog een Apple tag ergens in mijn fiets verstopt zitten. Derde veiligheidsmaatregel: mijn fiets met handgespaakte wielen, Rohloff-naaf, etc. heeft een frame van Sonder. Zodat het een goedkope fiets lijkt. Vergis je ook niet in waar je allemaal wakker van denkt te worden. Ligfietser Bert, ook WF-lid, daarvan hebben ze eens het kuipzeil van zijn tent van open gesneden, terwijl hij in de tent lag te slapen. De dief ging er kennelijk van uit dat kostbare zaken op borsthoogte naast de slaapmat zouden liggen. Hij heeft er niets van gemerkt, tot de volgende ochtend.