Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Flightbag voor fietstassen, tent en slaapzak - Forum Wereldfietser

Flightbag voor fietstassen, tent en slaapzak

Beste forum lezers,

Als wij met het vliegtuig reizen gebruiken wij ieder een flightbag van Nomad http://www.nomad.info/nl/collection/acc ... flightbag/

Alleen vinden wij deze nog steeds te klein. Wij stoppen hierin onze 2x voortassen, 2x achtertassen, ieder ½ van de tent, slaapzak en slaapmat. Het is elke keer weer raak op het vliegveld met z'n 2'n op de tas staan en dan maar proberen de tas dicht te ritsen :oops: (deze is ± 90 L qua inhoud afm 32 x 35 x 85 gewicht 480 gram)
Ook gebruiken wij de hoes om op te zitten.

Kunnen jullie ons vertellen of er grotere zijn die ± evenveel wegen :?:

En hoe nemen de 'wereld'fietsers hun bagage mee in het vliegtuig :?:

groetjes John & Agnes

Ik gebruik de Radical Design Undercover, een transporthoes/regenhoes voor rugzakken. De Medium maat, gewicht 460 gram, 105 liter inh. is geschikt voor 2 voortassen en 2 achtertassen. Er is ook een Large van 140 ltr. Na -tig keer vliegen zijn er inmiddels al wat slijtagegaatjes dus waterdicht is ie niet meer ;-)

Ik gebruik een rijstzak die ik meegenomen heb uit India, maar waarvan ik weet dat ze ook te koop zijn bij de bouwmarkten. Een cementzak is ook een optie.

En wat dacht je van een grote "turke" tas. Zo'n blauw of rood met wit geruite tas die voor een euro ofzo te koop is.

Groet, Rena :wink:

ik gebruik een zeilzak
licht
groot (verschillende maten te krijgen, maar groot is ie) ik gok meer dan 100 liter
knalrood dus makkelijk te herkennen.
geen rits

Wij hebben zo'n dekenzak gebruikt die je dicht kunt ritsen. Perfect!
Wij gebruiken al jaren de "turkentas" .Hier doen we 2 kleine voortassen in en een een (deel) van ons tentje .
De rest gaat mee als handbagage (2grote achtertassen)

Ik gebruik ook een grote "Turkenzak". De complete set tassen, inclusief tentrol, past er makkelijk in. En voor het TGV transport van mijn fiets heb ik twee van die tassen aan elkaar gestikt. Totale kosten nog geen 15 euro. Totaal gewicht schat ik op ruim een pond, voor vele vierkante meters recycled plastic.

De tassen zijn trouwens ook uitstekend te gebruiken als zitlap.

Groet,

Astrid

Ik heb bij de Zwerfkei een grote "plunje-zak", met rolsluiting, gekocht. Was voldoende voor twee voor- en achtertassen. Stuurtas als handbagage.
Met Ducktape er omheen was het een goede oplossing.
Onderweg de zak gebruikt om spullen (tent en zitlap), op de achterdrager, bij elkaar te houden.

Onze fietstassen gaan in een zogenaamde 'meelzak'. De twee zwaarste fietstassen nemen we mee als handbagage.
Onze fietsen gaan in een zelfgemaakte verstevigde hoes. Heel makkelijk te maken......

Recept

* Koop een afdekzeil bij een bouwmarkt waar je fiets helemaal in past
als je hem dubbelvouwt. Wij halen het zadel en het stuur los. Je kan er
ook voor kiezen om het voorwiel los te maken. Let op dat je genoeg
overlap hebt voor de zomen.
* Koop twee goedkope slaapmatjes.
* Maak je hoes op maat en knip de overlap met de bevestigingsringen.
Deze heb je later nog nodig.
* Bevestig de slaapmatjes dwars aan de binnenkant van het dekzeil.
Zodanig dat ze je fiets zoveel mogelijk beschermen.
* Zet dit dekzeil aan de zijkant en bovenkant vast met een dubbele naad
,kan met een naaimachine.
* Van je overlap knip je de bevetigingsringen af met rondom nog een
stukje zeil.
* De ringen zet je vast met de naaimachine aan de zijkant van je hoes om
daar vervolgens extra gaten mee te maken. Dit is je sluiting die je kan
dichtmaken met een touw.
* Maak vervolgens van het restant zeil een stevig hengsel; strook
dubbelvouwen en aanelkaar stikken.
* Zet twee hengesl vast aan de bovenkant van je hoes. Positioneer ze aan
weerszijden van je zadel.
* Klaar!

* kosten: 10 euro
* Gewicht: 1,2 kilo
* Herbruikbaar!

We verpakken de fiets die we zo klein mogelijk hebben gemaakt ook nog eens in bubbeltjesplastic. De derailleur krijgt nog een stevig karton. Uiteraard is de hoes alleen mogelijk als de luchtvaardmaatschappij niet specifiek een doos voorschrijft voor de verpakking van de fietsen.


Blanche

Het zou helemaal mooi zijn als je het afdekzeil ook nog eens gebruikt als tentluier, en de matjes om op te slapen :lol:

Blanche schreef:Onze fietstassen gaan in een zogenaamde 'meelzak'.
Onze fietsen gaan in een zelfgemaakte verstevigde hoes. Heel makkelijk te maken......

Recept

* Koop een afdekzeil bij een bouwmarkt waar je fiets helemaal in past
als je hem dubbelvouwt. Wij halen het zadel en het stuur los. Je kan er
ook voor kiezen om het voorwiel los te maken. Let op dat je genoeg
overlap hebt voor de zomen.
* Koop twee goedkope slaapmatjes.
* Maak je hoes op maat en knip de overlap met de bevestigingsringen.
Deze heb je later nog nodig.
* Bevestig de slaapmatjes dwars aan de binnenkant van het dekzeil.
Zodanig dat ze je fiets zoveel mogelijk beschermen.
* Zet dit dekzeil aan de zijkant en bovenkant vast met een dubbele naad
,kan met een naaimachine.
* Van je overlap knip je de bevetigingsringen af met rondom nog een
stukje zeil.
* De ringen zet je vast met de naaimachine aan de zijkant van je hoes om
daar vervolgens extra gaten mee te maken. Dit is je sluiting die je kan
dichtmaken met een touw.
* Maak vervolgens van het restant zeil een stevig hengsel; strook
dubbelvouwen en aanelkaar stikken.
* Zet twee hengesl vast aan de bovenkant van je hoes. Positioneer ze aan
weerszijden van je zadel.
* Klaar!

* kosten: 10 euro
* Gewicht: 1,2 kilo
* Herbruikbaar!

We verpakken de fiets die we zo klein mogelijk hebben gemaakt ook nog eens in bubbeltjesplastic. De derailleur krijgt nog een stevig karton. Uiteraard is de hoes alleen mogelijk als de luchtvaardmaatschappij niet specifiek een doos voorschrijft voor de verpakking van de fietsen.


Blanche
Blanche neem jij die 'meelzak' mee voor een show tijdens het kampeerweekend op de Harskamperdennen?

@ Bert.....hoezo moet ik pannenkoeken gaan bakken met de meelzak? :D

renaw schreef: En wat dacht je van een grote "turke" tas. Zo'n blauw of rood met wit geruite tas die voor een euro ofzo te koop is.

Groet, Rena :wink:
Heb ik ook gebruikt naar Ierland voor mijn bagage (je betaalt op ryanair per stuk). Zeer klein opvouwbaar achteraf. Ik had er mijn achtertassen (ortlieb) en een L ortlieb rackpack in. Tent (zonder de metalen onderdelen) en slaapmat had ik in handbagage omwille van gewicht; samen met de stuurtas.
Ter info: ik had zelf wat moeite om de "turkentas" hier in de buurt te vinden. Maar ik heb ze gevonden, bij de Best Buy in de Kanaalstraat te Utrecht.

Groeten,

Maarten
Wij hebben dit jaar 4 fietstassen (2 voor en 2 achtertassen) met elkaar verbonden dmv tye-ribs, en dat gaat dan door voor 1 stuk bagage. Dit werd geaccepteerd.
@Blanche: wil je foto's posten van je eindresultaat? Ik heb moeite me te voor te stellen hoe je te werk gaat. Met plaatjes lukt het vast beter. Want het klinkt als een prima methode.

Liefst ook met detailplaatjes. Ik ben bijv. benieuwd naar waar de ringen komen.

Mijn dank zou groot zijn!
Ik gebruik al sinds jaar en dag een zog. Turkentas (2 achtertassen, 1 voortas en mijn tent). De andere voortas als handbagage.

Gerd
Voor jouw beeldvorming een Turkentas kost drie euro. Daar kun je niet veel voor pielen :lol:

(in het Turks: Bir çanta Turkiyle € 3,-.)
Ik doe ook maar een duit in het discussie onderwerp:
Net als GerdC:
Iedere keer koop ik ergens een "turkentas" (week geleden nog in Valencia voor euro 1,80). Twee voortassen en één achtertas er in. Met ter plaatse gekocht band flink omwikkeld. De andere achtertas is handbagage. Zwaar gereedschap in mijn 1 liter bidon en vasttapen. Nooit problemen gehad.
Rob W
Ik gebruik meestal de flightbag van Tatonka, te koop bij de Fietsvakantiewinkel. Daar passen met gemak al je tassen in en hij weegt maar 300 gram

Ronald van der Perk