Additionally, paste this code immediately after the opening tag: hoe verantwoord is dit nog? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

hoe verantwoord is dit nog?

Waarom ga je met je 'kapotte' fiets niet langs bij een CUBE-dealer om de schade te laten bekijken? Zij als expert kunnen een goede inschatting maken van de schade aan het frame. Advies hier op het forum is als koffiedik kijken...
*david* schreef:
ma 07 okt, 2024 11:54
Advies hier op het forum is als koffiedik kijken...
Ik zie eigenlijk best wat goede tips in dit topic.
Er worden meer dan prima advies gegeven. Het is een paar dagen geleden dat tot de ontdekking kwam wat er gebeurd is. Daar gaat een weekend over heen. De fietsenmaker is aangesproken eind vorige week. Erkent deels dat het gebeurd is heeft daarna alle schuld buiten zich gelegd.

Dan ga ik inderdaad vandaag de mogelijkheiden bespreken hoe nu verder. En het is duidelijk dat het frame min of meer klaar is. Is al bekeken door meerdere mensen die het op dit punt waar ook nog een montage punt voor de standaard zit, riskant. Dan kan er een zogenaamde Cube expert naar kijken. Wederom tegen werkplaats tarief wat verder logisch is. Heeft weining nut nu, verder is Cube meer bezig met aantallen dan kwaliteit. En dat laatste is geheel mij eigen mening.

Er is geen werkbon, geen factuur, geen branche organisatie, en een fietsenmaker welke naar waarschijnlijkheid niet zal meewerken aan wat dan ook. Dan gaat het een heel lastige zaak worden die meer zal kosten dan zal opleveren. Niet alleen in financiële termen maar ook de moeite tijd en energie.

Verder kan iedereen zich fietsenmaker noemen, goede reviews hebben pas als het mis gaat weet je waar je staat. Voor nu is dit leer geld van een aantal honderden euros. Had net zo goed een 520 touring kunnen bestellen bij Decathlon...
Er valt me net nog een vrij ludieke “oplossing” in: je hebt tegenwoordig handige kleine slijptollen op accu, dus als je fietsenmaker blijft volhouden dat zo’n snee in een fietsframe geen wezenlijke invloed heeft op de stabiliteit dan stap je met je flex z’n showroom in en past daar zo links en rechts een paar frames lichtjes aan. Moet je eens kijken hoe snel hij zijn mening bij wil stellen :D .

Voor de duidelijkheid; niet doen, deze “oplossing” werd slechts voor “lering en vermaeck” aangedragen :wink: .
Speeder300 schreef:
di 08 okt, 2024 07:57
Er valt me net nog een vrij ludieke “oplossing” in: je hebt tegenwoordig handige kleine slijptollen op accu, dus als je fietsenmaker blijft volhouden dat zo’n snee in een fietsframe geen wezenlijke invloed heeft op de stabiliteit dan stap je met je flex z’n showroom in en past daar zo links en rechts een paar frames lichtjes aan. Moet je eens kijken hoe snel hij zijn mening bij wil stellen :D .
Er worden ook minder goede tips gegeven in dit topic :lol: :lol:
Naar mijn weten is het frame op het bewuste punt massief en zal daarom nu niet significant verzwakt zijn. Oftewel het frame kan gewoon gebruikt worden en zal niet zomaar doormidden breken!

Neemt natuurlijk niet weg dat de bewuste fietsenmaker erg nalatig is geweest om deze fout niet te vermelden bij het ophalen van de fiets en meteen met jou tot een goede oplossing te willen komen.

Persoonlijk zou ik de fiets gewoon in gebruik nemen en een schadevergoeding eisen van +- €250
Over de slijpschijf is zeker nagedacht laten we het houden dat daar niet mee ga beginnen.

Of het nu wel of niet kan blijft lastig. De Cube heeft een limit van 100 kilogram draagvermogen. Inclusief bagage dat is niet heel veel een max trek vermogen, dus fietskar van niet meer dan 30 kilo. Ondanks dat het massief aluminium is zit er al een zwakte door dat de borging voor de standaard er doorheen gaat.

Er is veel geweld gebruikt, in hoeverre nodig. Om die bout eruit te krijgen en dan ook nog met een slijpschijf het frame een beetje bijgeschaafd.

Dan komt ook nog eens de voorvork om de hoek kijken omdat inderdaad naar de gehele fiets is gekeken en ook daar is het mis. Hoe het allemaal kan geen idee. De fiets heeft anderhalve week bij deze fietsenmaker gestaan voor een bout die dol was gedraaid. En een slagje in het voorwiel welke ook niet eens gedaan.

De fietsenmaker heeft maling eraan en voor hem lijkt het einde discussie. Zeer rigide en haalde alles erbij behalve zichzelf. Heb geen rechtsbijstand en je recht krijgen is een ding je geld een ander verhaal. Mij is duidelijk verteld dat dit een lang en onzeker traject gaat worden. Vooral vanwege de houding van deze fietsenmaker.

Je moet met een fijn gevoel op je fiets stappen vooral als je lange tochten maakt dat gevoel is bij deze fiets compleet weg. Verkopen kan maar doe dat niet omdat het gewoon zelf niet vind maken dat willens en wetens te doen. Het houd voor deze fiets helaas op. Althans het frame en voorvork.

En ben inmiddels zonder haast kijkende naar iets anders. De hele gang van aanschaf tot dit was niet fijn en lokaal zijn de meeste fietsenmakers niet echt zo,n geweldige keus begin ik te merken. Zodoende leert men helaas.