Speeder300 schreef: ↑do 03 okt, 2024 22:36
fl78 schreef: ↑do 03 okt, 2024 21:50
De fietsenmaker was niet zo blij met dat de fiets online was gekocht.
Je geeft zelf al aan dat je je tamelijk goed realiseert waar ‘m de schoen wringt.
De foto’s geven wel aan dat de fietsenmaker nou niet bepaald een technisch natuurtalent is, maar in zijn plaats had ik je toch vriendelijk verzocht om je met de doos onder de arm te melden bij de originele leverancier, ondanks dat die man niet reageerde op je klachten.
Deels een beetje offtopic.
Echter geeft deze fietsenmaker heel duidelijk aan alle merken te repareren. Al snap ik zeker dat de lokale middenstand dat minder vind. Er is in het grensgebied al veel concurrentie uit Duitsland. Ik snap het, daarom dat het ook een lastig iets vind indertijd zat er een prijsverschil in kopen in Duitsland of Nederland.
Heb zelf bij een fietsenzaak gewerkt als jong volwassenen dus ik snap het. Verder was het aanbod in mijn directe stad/omgeving beperkt en had lokaal wel een fiets willen kopen echter de meeste winkels vinden alle onder een X bedrag gewoon niet meer interessant. Merk je echt helaas en vind dat jammer.
Het online kopen is in mijn optiek in deze prijsklasse dus niet heel gek, woon in het grensgebied en het was makkelijker om hem te laten bezorgen. Verder blijkt bij het bedrijf waar de fiets oorspronkelijk gekocht is het niet lekker gaan lopen na de coronacrisis en zijn de goede werknemers elders gaan werken. Helaas hoor je dat achteraf bekenden hadden voorheen hele goede ervaringen juist door die goede medewerkers, het is niet enkel online ze hebben ook een fysieke winkel ben in het verre verleden daar ook eens geweest.
Door het gehannes was het voor mij makkelijker om lokaal de fiets te laten maken. Had ik er wat meer werk van gemaakt had het oorspronkelijke bedrijf de problemen wel opgelost. Het was nogmaals makkelijker om het lokaal te laten doen. En dat ging mis.
Toch even een grote edit:
Toen de fiets deze Cube travel wilde aanschaffen omdat hem voor mijn doel prima vond. Ben ook daadwerkelijk bij de Cube store geweest. Proefrit gemaakt informatie opgevraagd de prijs 1050,- was wat mij betreft mogelijk nog wat opties. Daar wil je dan natuurlijk nog even over nadenken de extra opties wat wel en wat niet. De verkoper gaf aan wees snel want we hebben nog maar enkele in deze maat. En zo ook dat hij al ervanuit ging dat mijn oude vakantiefiets vast ingeruild werd.
Vooral dat heel nadrukkelijk, wees snel koop nu vind ik niet prettig. Toen eens rustig thuis nadenken hoe en wat, dan ga je ook eens op het internet kijken. Deze Cube Travel ging uit de collectie en in Duitsland ging hij de uitverkoop al in wat eventjes een dikke 250,-/ 300,- deed schelen. De fiets staat sinds een tijd ook met forse korting te koop in nederland, te weten 250,- korting.
Het ding is een aantal maanden terug wilde ik graag nog een stukje fiets seizoen meepakken. Maar 250,- op een fiets van 1050,- is natuurlijk wel een flinke korting en mij maakt het niet uit dat hij niet het nieuwste model was. Ik vond deze meer dan goed.
Een tijd voor aanschaf in Duitsland al dan niet online had een goede bekende bij deze zaak ook een Cube gekocht een MTB die was helemaal netjes afgesteld en in orde afgeleverd. Tussen de tijd van hun aanschaf en mijn aanschaf is het flink gerommeld bij dit bedrijf. Dat weet je een twee drie niet.
FIets is dus besteld met eventjes 300,- korting omdat hij uit de collectie ging en later dus ook nu in nederland met 250,- korting dus een verschil van 50,-. en dat bedrag had ik met alle liefde meer betaald lokaal.
Fiets is aangekomen en nimmer uit de doos geweest voor aflevering dus men heeft de fiets niet netjes afgesteld drie punten waren twee krajes op de voorvork en een lichte slag in het voorwiel. En dan ook de standaard.
Heb de fiets in de montage standaard gezet afgesteld en een proefritje gemaakt fiets beviel gewoon goed. Die paar kleine zaken is contact over geweest en zou opgelost worden. Echter door al het gehannes bij dit bedrijf is dat mis gelopen en heb ik het gelaten waar het voor was. Had ik daar wat harder aangetrokken was het wel tot op een oplssing gekomen. Dat stukje ligt bij mij omdat zoiets had, hier heb ik geen zin het is makkelijker om de fiets naar de fietsenmaker te brengen waar al meerdere malen ben geweest. Altijd goed werk heeft geleverd, en ook in mijn directe omgeving ook als een vakman staat aangeschreven.
Heb hem aangeven dat de fiets inderdaad online is aageschaft dat hij daar moeite meeheeft is vreemd een groot deel van de fietsen die hij onderhoud zijn online aangeschaft. Hij doet onderhoud aan vele merken en heeft in de ongeveer drie jaar dat bij hem kom altijd netjes werk verricht. Ook bij bekenden van mijzelf heeft hij altijd netjes werk geleverd
Vandaar dat er ook heel moeite meeheb waarom dit geheel faliekant is misgegaan hij mij niets heeft verteld en mij zo de zaak heeft uit laten lopen. Ja daar mag ik moeite meehebben of de fiets nu in Nederland of Duitsland is aangeschaft. De fiets is daar voor onderhoud naar toe gegaan. En dit is het resultaat en dat had niet mogen gebeuren. Waar die fiets dan ook vandaan komt.
Het kan altijd mis gaan, maar dat vertel je en dan los je het op daar zit voor mij ook de clue in het verhaal. En als de Cube store alhier wat zachter te werk was gegaan, dan had ik er met alle liefde plezier daar gekocht maar wetende dat de fiets een maand later eventjes 250,- goedkoper zou zijn heeft de verkoper echt wel geweten. En dan ondertussen mij pushen met haast maken om de volle mep te betalen. En ja mijn oude fiets alvast als ingeruild zien zonder dat er woord over gesproken was vond ik ook niet fijn. Dan kan het inderdaad zijn dat ik die fiets dan maar online koop.