Bikepacken door de Luberon, Monts de Vaucluse, Dentelles de Montmirail en de Mont Ventoux staat op het programma. Technisch niet heel moeilijk maar wel de nodige meters klimmen. Ik woon nu twee jaar in deze regio en denk dat ik met deze tocht een aantal van de mooiste onverharde wegen aan elkaar heb weten te verbinden. Ik heb de tocht grotendeels gereden en wil meer fietsers kennis laten maken met onze regio.
Kenmerken:
- 350 a 380 km lengte (380 als je op de top van de Mont Ventoux wil staan)
- 50 % onverhard en verder veelal kleine rustige wegen
- 5 á 6 dagen fietsen, +/- 8000 hoogtemeters op hoofdzakelijk brede gravelwegen met vaak grove stenen
- 95 % is te fietsen op een mountainbike (-achtige fiets met dikke banden) korte passages hike-a-bike, singletracks en technisch
- Dagelijks mogelijkheid tot inkopen en/of koffiestops in o.a. Sault, Montbrun les Bains, Malaucene, Beaumes de Venise, Bonnieux etc…
- Kamperen op campings of een bed in een Gite d’etappe (niet wildkamperen in de natuurparken)
- Start 6 oktober in Saint Saturnin les Apt (camping les Chênes Blancs)
- Groep van maximaal 8 deelnemers, zelfvoorzienend (zelf navigeren) en op eigen risico. Ik zorg voor de route en fiets mee.
GPX op aanvraag, interesse of vragen, ik hoor het graag!
Bert Vinken
Kenmerken:
- 350 a 380 km lengte (380 als je op de top van de Mont Ventoux wil staan)
- 50 % onverhard en verder veelal kleine rustige wegen
- 5 á 6 dagen fietsen, +/- 8000 hoogtemeters op hoofdzakelijk brede gravelwegen met vaak grove stenen
- 95 % is te fietsen op een mountainbike (-achtige fiets met dikke banden) korte passages hike-a-bike, singletracks en technisch
- Dagelijks mogelijkheid tot inkopen en/of koffiestops in o.a. Sault, Montbrun les Bains, Malaucene, Beaumes de Venise, Bonnieux etc…
- Kamperen op campings of een bed in een Gite d’etappe (niet wildkamperen in de natuurparken)
- Start 6 oktober in Saint Saturnin les Apt (camping les Chênes Blancs)
- Groep van maximaal 8 deelnemers, zelfvoorzienend (zelf navigeren) en op eigen risico. Ik zorg voor de route en fiets mee.
GPX op aanvraag, interesse of vragen, ik hoor het graag!
Bert Vinken