Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Handgespaakt voorwiel: SON Dynamo, 12x100mm, 28/29" - Forum Wereldfietser

Handgespaakt voorwiel: SON Dynamo, 12x100mm, 28/29"

Ha forumleden,

Vanwege een gedeeltelijk garantiegeval en logistieke kwestie heb ik twee handgespaakte wielen met SON dynamo, waarvan ik er eentje wil verkopen. De ander laat ik omspaken, dus het maakt me weinig uit welke ik houd.

Het gaat om een van de volgende wielen:

1. SON 12×100 steekas, bouwjaar 2022, in mei 2024 volledig gereviseerd door SON vanwege minimale speling en daarna nooit meer gebruikt. Gespaakt door SON in Tübbingen in een Ryde Andra 40 velg met 32 spaken.

2. SON 12x100 steekas, bouwjaar 2024, gespaakt door M-Gineering in een Contec 29" velg met een interne breedte van 25mm. Eveneens 32 spaken. Ongeveer 6000km gebruikt tussen Istanboel en Bangkok.

De nieuwprijs voor een dergelijk wiel is ongeveer €500, dus €330 (dus 33% korting) lijkt me een redelijke prijs.

Het wiel naar keuze is beschikbaar vanaf 1 oktober, gezien ik dan weer in Nederland ben. Interesse? Stuur even een berichtje en ik probeer snel te antwoorden! Bij geen interesse binnen een maand zal ik hem ook op Marktplaats zetten.
Ik verkoop er trouwens ook nog een Cycle2Charge (v3+) bij, in perfecte staat. €50 leek me een faire prijs, heb er vorig jaar zelf €80 voor betaald.
Graag breng ik deze nog een keer onder de aandacht. Het ene wiel is omgespaakt en het andere wiel staat daarom te koop. Ik vermoed dat het je vrijwel geen sterker wiel gaat tegen komen op de wereld (behalve dan misschien een 26" 40 spaaks variant van dezelfde onderdelen, alhoewel daarover valt te twisten).

Het gaat om het wiel met de volgende specificaties:
- Velg: Ryde Andra 40
- Dynamo: SON Naafdynamo 28
- Spaken: Sapim
- Het wiel is 28/29" met 32 spaken

De dynamo is aangekocht in najaar '21 en in mei 2024 is deze onder garantie retour gegaan naar SON, vanwege minimale speling op de lagers. Alle slijtage onderdelen zijn vervangen en het wiel is weer in elkaar gezet door mogelijk de beste wielbouwer van Nederland (M-Gineering). Bij mondelinge navraag in Kiel Windeweer blijkt dat er nu weer twee jaar (vanaf mei '24) garantie op zit, ook bij verkoop naar nieuwe eigenaar. Na het reviseren en opnieuw spaken in mei '24, is het wiel niet meer gebruikt.

Het wiel is geschikt voor steekas met een inbouwbreedte van 100mm, maar met een adapter (€18 bij een willekeurige Duitse fietsonderdelengigant) van SON ook perfect geschikt voor elke snelspanner fiets dus hij past op alle fietsen op deze planeet, behalve de afwijkende "Boost" mountainbikes

Indien je hem koopt voor een snelspanner fiets, dan verrekenen we dit in de prijs en krijg je dus de kosten van de adapter (€18) als korting.

De prijs laat ik zakken naar €250, wat minder is dan alleen al de prijs van een SON dynamo.

Bijlagen

Ben geïnteresseerd in dit mooie aanbod. Had wel nog een paar vragen. Heb me zonet op het forum geregistreerd, dus kan nog geen PMs sturen.

Mvg
mok schreef:
vr 01 nov, 2024 11:16
Ben geïnteresseerd in dit mooie aanbod. Had wel nog een paar vragen. Heb me zonet op het forum geregistreerd, dus kan nog geen PMs sturen.

Mvg
Hij is net een paar dagen geleden verkocht via Marktplaats. Excuus!
ULTD schreef:
za 02 nov, 2024 00:06
Hij is net een paar dagen geleden verkocht via Marktplaats. Excuus!
Geeft niet hoor, als het maar niet te veel stof verzamelt!