Leon schreef: ↑do 16 sep, 2021 19:36
Het is inderdaad een aaneenrijging van bekende routes. Als je de omrijfactor geen punt vind is het prima. Als je de bekende routes al kent en iets nieuws zou willen zien hoef je niet te gaan.
In de originele Vlaanderen fietsroute zaten een paar onvolmaaktheden, bijvoorbeeld de afdaling naar Hoegaarden vanuit Meldert - een vreselijk stuk kinderkopjes. Dat hebben ze proberen te verhelpen en daarin zijn ze soms geslaagd.
Maar het is in Vlaanderen (of toch in mijn stuk daarvan) intussen zo moeilijk geworden om rustige weggetjes te vinden dat het resultaat een beetje knullig is geworden.
Vlak voor het dorpje Duisburg, komende van Eizer, maak je bijvoorbeeld plots een raar driehoekje terwijl je even goed rechtdoor kunt rijden. De meerwaarde van dat driehoekje is infinitesimaal.
Ik heb ook het gevoel dat de gemeentelijke toeristische diensten veel inspraak gehad hebben. Zo ga je nu door Sint-Truiden en Borgloon, terwijl er aan de oude route, die zuidelijker lag, niks mis was - behalve dan dat ze niet door Sint-Truiden en Borgloon ging.
Ik wil niet te negatief zijn. Er zijn wellicht best wel mooie stukken bijgekomen: het oude kolenspoor tussen Genk en Houthalen bijvoorbeeld, heel mooi over de hei. Het nieuwe traject door de Limburgse Kempen lijkt me boeiender dan het vorige.