Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Trein Aachen --> Lindau (Bodensee) - Forum Wereldfietser

Trein Aachen --> Lindau (Bodensee)

Ik wil zaterdag treinen vanuit Aachen naar de Bodensee.
Via de website van de DB kan ik blijkbaar niets meer reserveren zodra ik aangeef dat ik een fiets wil meenemen. Zonder fiets is er geen probleem.

Is dit omdat het niet mogelijk is om op bepaalde treinen te reserveren met fiets?
Ben anders van plan om zaterdag gewoon aan het loket een kaartje te kopen.
Dan denk ik dat er op die route geen hogesnelheidstreinen met beschikbare fietspl3kken zijn.

In de app van DB kan je ook ICE, IC en EC treinen uitsluiten. Dan vind je wel routes richting Linda met regionale treinen. Kan je alleen niet reserveren, en het duurt wel wat langer...
Van Aken naar Keulen kunnen nog geen fietsen mee in de Eurostar en de ICE.
In veel andere ICE's kan dat wel, maar het zomerseizoen is begonnen. Veel fietsplaatsen zijn al vroegtijdig gereserveerd.


Tip: Op vrijdag, zaterdag en zondag is het altijd gigantisch druk met fietsen in Duitse treinen. Probeer op andere dagen te reizen.
Volgens mij kan dit wel: https://int.bahn.de/nl/buchung/fahrplan ... e&bp=false

De 2e op het lijstje is de ICE van Keulen naar Innsbruck, die stopt op Lindau Reutin, dat is vlakbij Lindau Insel. Lindau Insel is een kopstation.
Van Aken naar Keulen ga je dan met een regionale trein zonder fiestplaatsreservering.