Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waterstand langs de Loire à Vélo - Forum Wereldfietser

Waterstand langs de Loire à Vélo

Wii willen op korte termijn een fietstocht maken langs de Loire. (Nevers-Atlantique)
Het heeft daar de afgelopen weken veel geregend en ik denk dat de waterstand van de Loire wel hoog zal staan.
Weet iemand of hierdoor de fietspaden langs de Loire onder water zijn komen te staan. Ik kan mij voorstellen dat de fietspaden door de 'uiterwaarden' gaan. en onbegaanbaar zijn geworden.
Om deze reden hebben wij een tocht langs de Donauradweg gecanceld.
Ik hoop dat jullie mij wat informatie kunnen geven
Ik zie op de site 'loireavelo.fr' een stukje over omleidingen staan, wellicht dat daar ook overstroomde fietspaden op gezet worden?

Ik zou me er zelf niet al te druk om maken; als het onbegaanbaar is merk je het vanzelf; en een andere route is dan snel gevonden. Of wil je perse alleen maar op de fietspaden rijden die gemarkeerd zijn als die route? :P
Ben maandag de Loire gepasseerd bij Orléans (met de auto) maar kan me niet herinneren dat ie extreem hoog stond.
Ik ben vandaag uit Nevers naar huis vertrokken. Verschillende wegen richting Auxerre waren onbegaanbaar, water stond kniehoog. Ik was gisteren net op tijd voor het noodweer losbarstte onderdak. Verschillende fietspaden tussen Orleans en Nevers stonden behoorlijk onder water. Er is vaak wel doorheen te rijden met een beetje beleid. Vanochtend regende het nog, maar met wat improvisatie moet het wel lukken.
Dank iedereen voor jullie reactie