Het is waarschijnlijk een vreemde gewoonte dus ik weet niet of mensen zich hierin herkennen: Op mijn fietstochten neem ik vaak een vissersparaplu mee als het regenachtig is. Dat is vergelijkbaar qua concept met een strandparasol maar dan een paraplu-variant. Ben geen visser maar zo verschaf ik mijzelf een droge plek als ik op een bankje, of mijn stoeltje, zit te rusten en bijvoorbeeld te koken. Je klapt hem uit en steekt hem gewoon in het gras. Heel snel en efficiënt.
Hij bestaat uit twee delen en die stop je in bijbehorende langwerpige zak. Deze is 110 cm.
Nu pak ik begin juli met mijn fiets een Flixbus van Dortmund naar Flensburg en ga dan een rondje Denemarken fietsen. De bagagetas mag in lengte slechts 80 cm zijn volgens de regels van Flixbus. Dus de vissersparaplu past niet.
Bestaan er van dit concept paraplu, dus die je in de grond prikt, ook lichtgewicht versies of meer uitvouwbare? Kan het nergens vinden maar wellicht zoek ik verkeerd.
Of zou ik hem gewoon mee de bus in kunnen nemen?
Hij bestaat uit twee delen en die stop je in bijbehorende langwerpige zak. Deze is 110 cm.
Nu pak ik begin juli met mijn fiets een Flixbus van Dortmund naar Flensburg en ga dan een rondje Denemarken fietsen. De bagagetas mag in lengte slechts 80 cm zijn volgens de regels van Flixbus. Dus de vissersparaplu past niet.
Bestaan er van dit concept paraplu, dus die je in de grond prikt, ook lichtgewicht versies of meer uitvouwbare? Kan het nergens vinden maar wellicht zoek ik verkeerd.
Of zou ik hem gewoon mee de bus in kunnen nemen?