Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Sky Europe - Forum Wereldfietser

Sky Europe

Gevlogen traject: Amsterdam-Wenen en Wenen-Boekarest
Datum: juli 2007
Vervoerstarief fiets: € 20,- per vlucht
Toegepaste verpakkingswijze: doos (met tent erbij ingepakt)
Fiets van te voren aangemeld: bij boeking via Internet
Ervaringen: goed, vluchten op tijd en fiets onbeschadigd aangekomen

Gevlogen Bratislava - Schiphol
3 oktober 2007
€ 20.- enkele reis fiets
In kartonnen doos, met van mijn Koga worldtraveller het achterspadbord losgeschroeft en naar binnen gekanteld, met de voordrager en het voorspadbord los. (en pedalen eraf en stuur dwars.) Spiegel eraf.

Als oversize baggage ingeleverd.
Fietstassen in een grote tas van dun plastic die ook in armere buurten gebruikt wordt (en die ik op de markt in Bratislava kocht) Wit met kruismotief. 23.6 kg en door mij aan de hengsels normaal op te tillen.
Doos van een uitstekende fietsenwinkel (http://www.zanzo.sk/index.php) in Bratislava binnenstad (in het straatje Marianska)
Tape om de hoek op de hoek van Spitalska en Holleno. (viamichelin.com) Tas op de markt (de enige plek waar ze verkocht worden, en ik heb gezocht!) van de straat die Obchodna heet.

Op Schiphol tot mijn verbazing de doos met met fiets op de baggagebelt te zien ronddraaien > het achterspadbord - wat alleen met het verlichtingskabeltje vast zat aan het frame op dat punt licht beschadigd.

De tas met fietstassen en tent dusdanig beschadigd dat deze niet nogmaals meer te gebruiken is.

Mijn boosheid was na het in elkaar zetten van mijn fiets zo geslonken dat ik alleen hier aandacht besteed aan het geheel.

Mijn inschatting is dat de coke-dealers uit de kelder van Schiphol het echt niet interesseert hoe de baggage weg komt. Het rouw en douwwerk heeft daar plaatsgevonden. Waarom kan ik mijn fiets niet als een doos eieren laten vervoeren? Ik zou er zo het dubbele bedrag voor over hebben. Nu wil ik eigenlijk alleen nog met de trein en de fiets op vakantie.

Maar ja, als dit de enige schade is valt het eigenlijk wel mee. Toch blijf ik het ongeruste gevoel van vliegen met een fiets zeer hoog op de "waar gaat het mis" top drie hebben.
Eigenlijk als enige op de lijst. Fietsen door Slowakije en Hongarije is verder gewoon mooi in de herfst (maar dat elders schrijven, en op een ander tijdstip :-) )

Gr Hans

Gevlogen traject: Amsterdam-Boedapest Boedapest-Zaventem
Datum:augustus 2007
Vervoerstarief fiets: € 20,- per vlucht
Toegepaste verpakkingswijze: doos: In Nederland bij de plaatselijke fietsboer opgehaald, en in Boedapest tegen een vergoeding bij de schoonmakers op het vliegveld in bewaring gegeven.
Fiets van te voren aangemeld: bijboeking via Internet
Ervaringen: goed, vluchten op tijd en fiets onbeschadigd aangekomen. Overboeken van een vlucht (naar Zaventem i.p.v. Amsterdam) naar een eerdere datum leverde geen problemen op.