door
Aniphys » wo 21 feb, 2024 12:15
Dag 17: Terug naar Bangkok
Na mijn ontbijt staat netjes op tijd mijn taxibusje klaar. Mijn fiets wordt voorzichtig in het achterste gedeelte geschoven op de neergeklapte zetels. Wanneer ik instap zie ik de, eeuhmm, nogal aanwezige binnenverlichting van het busje – helemaal in VIP sfeer. Mijn Thaicycle zal er wellicht blij mee zijn.
- Luxe-vervoer voor Thaicycle
Naast de bestuurder zie ik een ongewone dubbele kettinglus hangen die naar het plafond leidt. De ketting is opgesmukt met maffiosa-achtige sleutelhangers: een pistooltje en een granaat en leidt naar dakdoorboringen en twee luchtdrukslangen. Ik vraag me af wat dat te betekenen heeft. Dat merk ik even later wanneer een andere bestuurder op de autoweg wat te dichtbij komt. Mijn chauffeur trekt even aan de ketting en ik hoor een indrukwekkende claxon van een tientonner. PHOOEEEEET! Dat wil ik op mijn fiets! Ik denk aan de honden die me achtervolgden en krijg spontaan een kwaadaardige grijns op mijn gezicht wanneer ik me hun achterwaarts flapperende oortjes en schrikreactie inbeeldt wanneer ik zo’n hoorn op mijn fiets activeer. PHOOEEEEET. Hahaha. Het doet me besluiten om op het internet op zoek te gaan naar de luidste fietshoorn die er bestaat (en aanvaardbaar is qua formaat en gewicht). Wordt vervolgd!
- PHOOEEEEETTTT!
- Het busje van mijn chauffeur is helemaal gepimpt. Zijn versnellingspook is het kind van een flesje Spa Rood en een speeltje uit de Pabo-cataloog.