Ik ben plannen aan het maken voor een fietstocht in April en Mei dit jaar. Ik heb ruim 30 dagen de tijd voor ik weer bij de baas aanwezig moet zijn, dus dat betekent eigenlijk dat zo'n beetje heel Europa tot mogelijke fietsbestemming behoort
'Plan A' is een tochtje naar de Pyreneeën bij de middellandse zee, westwaarts fietsen door de Pyreneeën en uiteindelijk met de boot vanuit Bilbao of Santander naar Portsmouth. Vanaf daar dan via Harwich terug naar Rotterdam.
De route naar de Pyreneeën toe kom ik wel uit denk ik, maar waar ik een beetje over twijfel is het stuk door de Pyreneeën, daarom wat vragen aan jullie experts:
'Plan A' is een tochtje naar de Pyreneeën bij de middellandse zee, westwaarts fietsen door de Pyreneeën en uiteindelijk met de boot vanuit Bilbao of Santander naar Portsmouth. Vanaf daar dan via Harwich terug naar Rotterdam.
De route naar de Pyreneeën toe kom ik wel uit denk ik, maar waar ik een beetje over twijfel is het stuk door de Pyreneeën, daarom wat vragen aan jullie experts:
- Welke 'kant' is afwisselender om te fietsen: de Franse of de Spaanse?
- Klopt het dat de zuidkant van de Pyreneeën normaliter 'droger' zijn met minder neerslag?
- Hoe zit het met mogelijkheden tot bevoorraden? Zijn er met enige regelmaat supermarktachtige winkeltjes te vinden? En indien ik in Spanje rijd: moet ik daar rekening houden met een Siesta?
- Ik wil cols zeker niet gaan vermijden, want klimmen is tof Ik heb er echter niet echt een beeld bij of dit sneeuw/weertechnisch al haalbaar is in de Pyreneeën in Mei... op kou kan ik me kleden, maar ik heb geen zin om door 3 meter hoge sneeuw te ploeteren, en ook een afdaling op een ijsbaan zie ik niet zo zitten
- De rit van de Pyreneeen naar Santander: zo dicht mogelijk langs de kust blijven, of meer landinwaarts... wat is afwisselender?