Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Camino del Cid - Forum Wereldfietser

Camino del Cid

Ik ben nog niet zolang terug van mijn Spaanse pyreneëen fietsvakantie en nu plan ik al een volgende route.
Er is nog veel tijd voor het zover is. Vrijdag zal ik weten of ik eind augustus mijn loopbaan bij het leger kan beginnen. Als dat zo is dan heb ik daarna 6 weken vakantie en dan ga ik weer fietsen. Nadeel zal zijn dat het seizoen dan nog niet echt gunstig is om te fietsen, maar Spanje geniet hoe dan ook mijn voorkeur.
Normaliter heb ik dus vanaf begin maart vakantie en dan is het al aangenaam weer ginder, hoop ik. Vervoer zal waarschijnlijk met de trein gebeuren. De route van El Cid lijkt me een leuk idee, het is een vrij bekende route waar veel informatie over te vinden is. De plannen bevinden zich nog in een beginnend stadium. Meer over mezelf mag je me altijd vragen. Tijdens mijn voorbije vakantie merkte ik dat het niet zo makkelijk is om als eerste grote vakantie ineens een heel fysiek zware tocht te kiezen, maar ik heb er veel door bijgeleerd. Wildkamperen vond ik niet altijd aangenaam, ik heb graag toch een beetje rust en het gevoel ergens in de buurt te zijn dat je op een camping hebt. Rustdagen inbouwen doe ik voortaan ook :). Mijn dagafstanden waren daar tussen de 40 en de 110km met een gemiddelde van zo'n 70km. Dit is relatief aangezien het om de transpirinaika route ging die voor MTBérs zonder bagage is en ik met mijn Giant Expedition en 15kg bagage niet echt een a-typische deelnemer was.
Ik ben nog een jonge fietsreiziger met niet veel ervaring.
s0lar schreef:Vrijdag zal ik weten of ik eind augustus mijn loopbaan bij het leger kan beginnen. Als dat zo is dan heb ik daarna 6 weken vakantie en dan ga ik weer fietsen.
Zes weken na aanstaande vrijdag is het geen eind augustus meer. Haal je dan het eerste ochtendappel wel?
Veel plezier op de Camino.
Leon

Het is 6 weken vakantie na mijn opleiding van 28 weken die 22 augustus start.

s0lar schreef:Het is 6 weken vakantie na mijn opleiding van 28 weken die 22 augustus start.
Aha, da's andere koek. 28 weken na 22 augustus, dat is ongeveer 5 maart. Je kunt geluk hebben, maar reken er op dat het dan nog flink koud kan zijn op de Caminoroute; nachtvorst en zo. De camping in Burgos is het hele jaar open en heeft vloerverwarming in het toiletgebouw, maar of de andere campings open zijn waag ik te betwijfelen.
Leon