Over één week neem ik vanuit Denemarken een ferry naar Scandinavië. Waar ik begin met fietsen staat nog niet vast, waarschijnlijk rond Oslo, Bergen, Gothenborg of Kristiansand. Wat ik nu ongeveer in mijn hoofd heb is om naar de Lofoten te fietsen vanuit Oslo, maar eigenlijk sta ik nog voor vanalles open.
Ik laat me vooral heel graag beïnvloeden door ervaringen en aanbevelingen van medefietsers
Ik heb ongeveer 4 weken om te fietsen en denk dat ik ongeveer 90-100km per dag zal fietsen (rustdagen niet meegerekend). Ik heb ook een interrail kaartje waardoor ik tussendoor ook stukken kan overbruggen per trein. (Hoewel ik het liefst langere stukken zelf fiets). Ik fiets het liefst vanuit zuid naar noord, ondanks dat dat weertechnisch misschien minder logisch is in september en oktober. Ik zal de meeste dagen wildkamperen.
Hier zijn zomaar wat "dingen" die mij aanspreken:
- Weidse, open landschappen
- Woeste natuur
- Gravelpaden (zolang het goed begaanbaar is op een "normale" toerfiets met redelijk brede banden)
- Bergen
- Het gevoel in the middle of nowhere te zijn
- Vooral natuur dus
Ik laat me vooral heel graag beïnvloeden door ervaringen en aanbevelingen van medefietsers
Ik heb ongeveer 4 weken om te fietsen en denk dat ik ongeveer 90-100km per dag zal fietsen (rustdagen niet meegerekend). Ik heb ook een interrail kaartje waardoor ik tussendoor ook stukken kan overbruggen per trein. (Hoewel ik het liefst langere stukken zelf fiets). Ik fiets het liefst vanuit zuid naar noord, ondanks dat dat weertechnisch misschien minder logisch is in september en oktober. Ik zal de meeste dagen wildkamperen.
Hier zijn zomaar wat "dingen" die mij aanspreken:
- Weidse, open landschappen
- Woeste natuur
- Gravelpaden (zolang het goed begaanbaar is op een "normale" toerfiets met redelijk brede banden)
- Bergen
- Het gevoel in the middle of nowhere te zijn
- Vooral natuur dus