Ik heb in totaal 6 tassen.Grandonneur schreef: ↑zo 30 jul, 2023 12:57Heb je grote spullen? Veel ruimte over (wat prima is)? Kleine tassen?
In de kleinste frame tas zit een plaksetje, pompje e.d.
Twee kleine voortassen zijwaarts. Daar zit het minste in zodat ik er proviand voor onderweg in kwijt kan,
Twee grote achtertassen zijwaarts.
1 Grote tas achter bovenop.
Zelfs met alles dat ik beschreven heb heb ik NOG ruimte over om meer toe te voegen.
Mijn fiets wordt wel loeizwaar met al die spullen.
Mijn fietsmaat is nog erger dan ik. Hij neemt liefst nog meer kleding mee.
Ik heb weleens zo gedaan dat ik ook wel zonder de voortassen kon, maar dat doe ik alleen bij korte fietsvakanties van een week ofzo.
Als we met het vliegtuig gaan word ik natuurlijk wel wat kritischer, maar dat hebben we al jaren niet meer gedaan.
Ik vind al dat grammen jagen een beetje suf als ik na ga hoe zwaar de tas met boodschappen voor de eerste twee dagen was die ik gisteren mee zeulde vanaf de supermarkt: 4 bio appels, 3 grote uien, 2 paprika's, vier zakken linzen/bonenmix, 1 literpak yoghurt en 500 gram havermout. Dat neem ik allemaal OOK nog mee, verdeeld over alle fietstassen
Dat hoeft natuurlijk allemaal niet, maar zolang het frame van mijn fiets niet door midden breekt en ik er mee de hellingen op kan blijf ik het doen