Dag allemaal.
Ik ben van plan komend najaar door Zuid Europa te gaan fietsen.
Nu ben ik nieuw in de wereld van trekfietsen, en ook op dit Forum, dus heb ik nog weinig kaas gegeten van wat nou een fijne trekfiets is, en wat er allemaal relevant is. Wellicht hebben jullie goede ideëen voor een eerste fiets, waarmee ik op weg geholpen kan worden. Ik hoor het graag.
- Ik ben een student van 24 en redelijk fit.
- Ik zoek naar een fiets van minder dan 2500,- of anders tweedehans.
- Ik heb nog geen eerdere ervaringen met meerdaagse fietstochten.
- Mijn plan is grofweg om een tocht van de Pyreneëen naar de Alpen te maken.
- Echter vind ik het leuk om uit stapjes te maken, bijvoorbeeld over bergpassen in beide gebergtes. Ik heb op voorhand niet specifiek een afstand in gedachte die ik elke dag wil fietsen.
- Ik zoek vooral een comfortabele fiets die handige opties heeft om voldoende bagage aan vast te klikken (aan de wielen, op het stuur onder het frame en op de bagagedragers voor-, en achter.
Wat zijn jullie ervaringen en welke fiets zouden jullie mij aanraden?
Daarnaast ben ik benieuwd of jullie andere tips hebben voor mooie routes en plekken (om te overnachten) in die omgeving.
Ik hoor het graag,
Groetjes,
Thymen
Ik ben van plan komend najaar door Zuid Europa te gaan fietsen.
Nu ben ik nieuw in de wereld van trekfietsen, en ook op dit Forum, dus heb ik nog weinig kaas gegeten van wat nou een fijne trekfiets is, en wat er allemaal relevant is. Wellicht hebben jullie goede ideëen voor een eerste fiets, waarmee ik op weg geholpen kan worden. Ik hoor het graag.
- Ik ben een student van 24 en redelijk fit.
- Ik zoek naar een fiets van minder dan 2500,- of anders tweedehans.
- Ik heb nog geen eerdere ervaringen met meerdaagse fietstochten.
- Mijn plan is grofweg om een tocht van de Pyreneëen naar de Alpen te maken.
- Echter vind ik het leuk om uit stapjes te maken, bijvoorbeeld over bergpassen in beide gebergtes. Ik heb op voorhand niet specifiek een afstand in gedachte die ik elke dag wil fietsen.
- Ik zoek vooral een comfortabele fiets die handige opties heeft om voldoende bagage aan vast te klikken (aan de wielen, op het stuur onder het frame en op de bagagedragers voor-, en achter.
Wat zijn jullie ervaringen en welke fiets zouden jullie mij aanraden?
Daarnaast ben ik benieuwd of jullie andere tips hebben voor mooie routes en plekken (om te overnachten) in die omgeving.
Ik hoor het graag,
Groetjes,
Thymen