Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lowrider bevestigen - Forum Wereldfietser

Lowrider bevestigen

Met het risico om heel blond te klinken, hoe zet ik zo'n ding op m'n fiets vast? Heb zo'n simpel model van Cordo gekocht: Deze

en ik heb in t midden van m'n voorvork ook schroefgaten (nokjes?), maar er zit niet zo'n zelfde nokje bij de wielas. Daar ontgaat me de logica van.
Maakt het nog uit hoe 'ie om zit? Met die beugel naar achter of naar voren wijzend?
Ik heb het net even losvast geprobeerd en hij komt wel in de knoop met de vleugelmoer van het voorwiel..

*zucht* Praktisch inzicht, niet mijn sterkste kant :)

Hi,

als je kijkt naar de foto van model 3 dan zie je hoe de drager zou moeten worden vastgemaakt.... maar dan heb je wel een dragernokje aan de onderzijde van de vork nodig. En ja de beugel moet naar achteren.

Afbeelding

En wat betref de vleugelmoer, meestal met wat passen en meten met de drager zal het wel moeten gaan denk ik?

Succes

Bas

Oke, da's al twee problemen minder, dank je :)

Dus mijn fiets is gewoon beetje raar dat 'ie geen twee nokjes heeft. Goed.. fietsenmaker dan maar.

Zit er een spatbord op je fiets? Zoja, zitten de stangetjes dan ergens bij het onderste einde van je vork (de padden heet dat) vast? Als dat zo is, dan kun je met een langer boutje ook je drager daaraan vastmaken.
Wim

hallo barbara,

zat er in de doos van je lowrider geen naafas ? ik heb zelf een oxford fiets en die heeft ook geen bevestigingspunten voor lowrider, maar met de cordo lukte het wel, je moet hem gewoon vast maken op de naaf, normaal zitten er openingen om de as door te steken op je lowrider, bij de as zitten ook cilindertjes want je vork zal te smal zijn voor de nieuwe as, je zal wel wat moeten wringen aan je spatbord, maar normaal geeft dat geen probleem,
dus om het simpel te houden, gewoon de oude naafas uit je wiel halen, de nieuwe erin, dan de lowrider daarop bevestigen en niet vergeten achteraf om de nieuwe as iets af te zagen, anders gaat hij in je tassen drukken,
hopelijk kom je er uit,
groetjes,
frank

Hoi Barbara,

er is een voordrager van Cordo voor een verende voorvork. Die lijkt erg op degene die je hebt, maar die had je moeten nemen. Misschien kun je hem omruilen bij je fietsenmannetje?

Hoi Barbara,

In welke regio woon je? Misschien is er een wereldfietser in je buurt die eens een blik wil werpen.
Volgens de site van Cordo zit de beugel aan de achterkant.

Maar Barbara's drager is de linker. Die ik aanraad, staat rechts op de foto. En dat is een ander dan die zij heeft. Zij heeft de rechter nodig, immers zij heeft geen oogjes bij haar as zitten.

Waarom ik hier zo over doorzeur? Ik heb te vaak verkeerd gemonteerde voordragers gezien. Zeker met een voordrager moet je niet gaan improviseren! De gevolgen kun je je wel voorstellen... Dus Barbara, gewoon omruilen die handel!

Barbara81 schreef:en ik heb in t midden van m'n voorvork ook schroefgaten (nokjes?), maar er zit niet zo'n zelfde nokje bij de wielas.
Niet om lullig te doen: weet je zeker dat je het onderste nokje niet hebt? Het is zo merkwaardig dat het andere nokje er wel zit.
Bedenk dat het onderste nokje niet aan de buitenkant in de buis van de voorvork zit maar een lipje is wat bij het asgat naar achteren steekt. In dat lipje zit draad voor het boutje van de voordrager

Vandaar ook mijn vraag of er geen spatbord op zit. Een nokje halverwege de vork maar niet op de padden is inderdaad idioot.
Wim