Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsbroek voor dames - Forum Wereldfietser

Fietsbroek voor dames

Hoi,

Ik ben op zoek naar een nieuwe fietsbroek... en af en toe kan ik best een dame zijn, dus ga ik maar voor die versie! :lol:

In ieder geval, ik heb nu een cannondale dames broek (oke, heb er meerderen uiteraard), het fijne van die broek vind ik:

- kortere pijpen
- brede band aan de onderkant, die niet gaat striemen en laat geen jeukende deuken achter

nadeel:
- de zeem is niet je van het.. dun eigenlijk.

Nu ben ik gisteren een santini gaan passen, maar die korte versie (unisex versie) komt zowat tot op m'n enkels en dat vind ik dus geen gezicht! De zeem, een Fluency voor de kenners, voelde daarentegen wel weer prettig aan.

Nu hebben ze ook een dames-versie van Santini, maar volgens het boek heeft dat ding een dames-zeem... alleen is daar geen voorbeeld van te vinden en heb ik die broek ook niet ergens kunnen aanschouwen.. dus durf ik die niet zomaar te bestellen bij marco.

Nu zag ik ook deze broek: klik!

Een ultima, ziet er goed uit, zeem ook.. maar ook weer, heb ik deze broek nergens even kunnen passen...

Mijn vraag: zijn er vrouwen, die ervaring hebben met een van deze modellen?

Of is er een andere fietsbroek, die echt aan te raden is qua comfort enzo?

Ik wil echt een korte versie, dus halverwege bovenbeen, en niet zo'n strakke band aan de onderkant.

Ohja, ik wil geen bretels, want ik moet te vaak plassen! ;)

In ieder geval, bedankt voor het meedenken!

Ellen

Hi Ellen,

Ik heb van Ultima een korte broek (die van je plaatje) en 1 met bretels 3/4 broek. Beiden vind ik heerlijk fietsen! Ik snap je probleem niet van die te strakke onderband, dus dat zal wel een goed teken zijn! Verder vind ik het zeem erg prettig, op de juist plekken is het dikker. Op de rug gaat de stof ook voldoende omhoog zodat je geen blote rug krijgt.
De fietsenwinkel waar ik heen ga heeft veel van dit merk (in Enschede).

Groeten en succes, Eveline

Hoi Eveline,

Bedankt voor je positieve reactie! :)

Komt de broek tot zo halverwege je bovenbenen of tot op je knieen?

Ik wil graag sexy rondfietsen! Nee, geintje, maar ik vind een iets korter model gewoon prettiger... vandaar.

Hoi Ellen,
Ook ik heb de dames broek van Ultima. Het zeem vind ik helemaal super maar de broek kent een groot nadeel: de pijpjes kruipen hinderlijk op, waardoor de broek na een paar kilometer fietsen opeens wel heel erg kort wordt.
Misschien ligt het wel aan de vorm van mijn bovenbenen (zogenaamde spillepootjes), maar voor mij is het een reden om deze broek alleen in de winter te gebruiken (met een lange tight er overheen waardoor de broek geen kans krijgt omhoog te kruipen).
Groet van Frouke

Hij komt halverwege mijn bovenbenen, prima broekje! Ik zou zeggen, passen hem gewoon in een winkel, je moet het toch zelf even voelen hoe hij zit. Het probleem van Frouke ken ik overigens niet. Beschrijving van mijn benen: slank, en zoals de meeste vrouwen ietsje meer vetjes op de heupen.
Die 3/4 broek is minder charmant, maar ik wilde mn kuiten vrij houden en het wel warmer hebben :-)

Groeten

Bedankt Frouke voor je antwoord.

Ik heb (helaas) geen spillepootjes, dus wellicht dat het voor mij niet van toepassing is. ;)
Zeem is in ieder geval belangrijk!

Eveline, bedankt, ik ga op zoek naar een winkel, waar ze die broeken verkopen, even goed passen inderdaad.

Niemand ervaring trouwens met een santini?

Of, heel duur... een assos?

Hee Ellen,

Ik ga alleen nog maar voor de Ultima damesfietsbroeken omdat ze zo super zijn. Heb een kniemodel met halters al een tijd. (halters kan je ook achter in je broek stoppen i.p.v. om je schouders. Is makkelijker met plassen) En sinds kort eentje met een mooi vrouwelijk detail (ahum) een roze inzetstukje. Beide met een nova zeem. Bij mij kruipen beide broeken niet op. Zitten gewoon goed.

Dusse ik zou er maar voor gaan. Ikzelf heb maat 38 en kies altijd een M. Mijn nieuwe zit nu nog wat strak aan de onderbandjes....maar dat gaat vanzelf weg na een par keer dragen, toch?

Succes met je fietsbroekje!

Blanche
Ik heb zelf al een aantal fietsbroeken geprobeerd waarbij de zeem van de één al na een jaar geminimaliseerd bleek te zijn, de zeem van de ander toch niet genoeg transpiratievocht opnam en bij een derde de zeem toch te dik was.
Vorig jaar heb ik de Assos gekocht en daar ben ik super tevreden over. Neemt genoeg transpiratievocht op en de zeem is niet echt belachelijk dik.
www.assos.ch/en/womens/detail.aspx?article=47&color=

Ja, ik heb die Assos ook gezien, maar die is dan ook wel 2x zo duur als bijv. die Ultima.

En hier in de buurt (Ridderkerk/Rotterdam) volgens mij niet echt te krijgen...

Heb ook Ultima, heeft wel vrij lange pijpen tot 10cm boven de knie. Broek heeft het zeven maanden bijna dagelijks fietsen volgehouden.. En dus ook bijna dagelijks wassen! Ik weet niet meer of ik een vrouwenmodel heb of mannenmodel...

Groet Marieke

Ik ben erg tevreden over fietsbroeken van Gonso. Gaan lang mee en hebben een fijne zeem. Wel duur. Het model dat ik draag [link bestaat niet meer] zal je niet bevallen (redelijk lange pijp, bretels), maar misschien hebben ze ook de broek die je wel zoekt.

Ik zie ook broeken van Löffler en Craft die extra kort zijn. Keuze genoeg.

[13-04-2008 aangepast omdat de links niet meer goed werken.]

Ik ben niet zo verzot op de voor mij te dunne ultima en de hele korte pijpjes kruipen naar boven. Ik heb een assos met een heerlijke iets dikkere zeem, bij de buik is het elastiek vervangen door een brede band, ook ik draag geen bretels en dan is het fijn om niet zo,n strak elastiek in je buik te hebben, ook de pijpjes zitten niet te strak.
Mijn favoriet is echter de pearl izumi, goedkoper dan de assos, gaan lang mee en zitten het lekkerst.

ik heb ook nog een fietsbroek nodig. dat elastiek in de taille van de ultima ziet er strak uit, knelt dat niet? heeft iemand daar ervaring in?
en kun je 'm beter te groot dan te klein kopen of gaat ie dan weer schuren?
:?

Liz, ik zou toch even je links nog eens bekijken. Ik krijg daar heel eigenaardige dingen bij te zien; moest wel erg hard om lachen om de zaken die je blijkbaar draagt :D

Wat betreft het onderwerp: ik, als man, heb smallere heupen dan bovenbenen en een smalle taille, doet dat mee? (is dat niet een beetje een vrouwelijk model??:? :D ) Ik ben in elk geval helemaal tevreden met m'n Ultima...

Dank voor de tip Spironski. Ik zie dat mijn favoriete broek uit de collectie van Roseversand is. De andere broeken heb ik niet gechecked, maar de links werken ook niet meer. Het bericht is aangepast.

Maar snel bij mijn lbs kijken of ze nog de Gonso met vreemde damesbretels op voorraad hebben.

En Lola, juist omdat ik elastieken in mijn taille niet zo fijn vind heb ik het liefst broeken met (dames)bretels.

bedoel je die broek die een heel pakje is? model paula?
ik twijfel erg of ik een fietsonderbroek meeneem of een extra koersbroek?

ik las dat je met een fietsonderbroek een broek met platte naden nodig hebt: een broek waar de naden van zijn platgestikt? of echt een soort naadloos iets? moeilijk als je er niet zo'n voorstelling van hebt.

Nee, ik bedoel de 'pia' (link, voor zolang het duurt). Sommige anderemerken hebben inmiddels ook damesbroeken met bretels.

Het is niet naadloos, maar inderdaad wel met platte naden. Een koersbroek lijkt mij prettiger dan een fietsonderbroek, want daarmee heb je geen rand bij je liezen. Als je een koersbroek er te strak uit vindt zien, kun je er een dunne capri o.i.d. over dragen. In de winter doe ik er een windstopperbroek overheen.

ik ben zelf zeer tevreden van de broeken van decathlon: zitten goed aan de pijpen (niet te knellend alhoewel ik toch vrij stevige bovenbenen heb) en een dikke zeem. Ik geloof uit de reeks rockrider of zoiets.
De moeite waard om eens te passen. Ik ben ermee naar compostella gereden ...