Checklist
Waarvoor wil je de fiets gaan gebruiken?
ik wil de fiets zowel voor dagtochten/weekendjes als langere reis (2a3 weken) gebruiken, maar ook voor boodschappen thuis en soms woon-werk verkeer.
Houd je meer van stevig doorfietsen of van relaxt de tijd nemen?
Traag fietsen kan ik niet, dus liefst een wat sportieve houding
Moet de fiets ook in het donker gebruikt gaan worden en hoe vaak? niet zo vaak
Wil je ook op onverhard gaan fietsen? Hoe zwaar onverhard is dat? af en toe een gravelpaadje moet kunnen
Waar gaan de vakanties naar toe? binnen Europa (Olaf route, groene weg, Rome,...)
Wat voor vakanties worden dat? kampeertochten met light uitrusting (reeds vroeger gekocht voor rugzak trektochten)
Je lichaamslengte: 167 cm
Je gewicht: 75 kg
Je lichaamsbouw: normaal geproportioneerd
Hoeveel kg bagage wil je mee kunnen nemen op de fiets? max 20 kg
Wat is je budget? 3500 tot max 5000 euro.
Fietservaring: geen ervaring met langere fietsvakanties dan een week. Omdat mijn huidige fiets echt aan vervanging toe is, wil ik nu graag een fiets die ik zowel voor dagtochten als langere vakanties kan gebruiken. Ook de mogelijkheid om later bv een pendix te installeren, vind ik belangrijk.
Welke afstand fiets je nu maximaal op een dag voor je plezier? 70a80 km
Fietsonderhoud? ik zoek een onderhoudsvriendelijke fiets, daarom wil ik sowieso rolhoff met riem
Wil je ook een tweedehands fiets overwegen? nee
Heb je bepaalde fietsen op het oog?
Volgende fietsen lijken me wel iets (graag wel met mixed frame)
Gaastra 4.14
Koga world traveller signature
Velo de Ville A400
VSF tx 1000 (geen mixed frame mogelijk)
Santos travelmaster 3+, maar deze ligt teveel boven mijn budget. Tenzij ik geen rolhoff neem.
Dit zijn merken die de fietsenmakers hier in mijn buurt aanbieden. Een fietsenmaker in de buurt vind ik ook wel belangrijk.
Waarvoor wil je de fiets gaan gebruiken?
ik wil de fiets zowel voor dagtochten/weekendjes als langere reis (2a3 weken) gebruiken, maar ook voor boodschappen thuis en soms woon-werk verkeer.
Houd je meer van stevig doorfietsen of van relaxt de tijd nemen?
Traag fietsen kan ik niet, dus liefst een wat sportieve houding
Moet de fiets ook in het donker gebruikt gaan worden en hoe vaak? niet zo vaak
Wil je ook op onverhard gaan fietsen? Hoe zwaar onverhard is dat? af en toe een gravelpaadje moet kunnen
Waar gaan de vakanties naar toe? binnen Europa (Olaf route, groene weg, Rome,...)
Wat voor vakanties worden dat? kampeertochten met light uitrusting (reeds vroeger gekocht voor rugzak trektochten)
Je lichaamslengte: 167 cm
Je gewicht: 75 kg
Je lichaamsbouw: normaal geproportioneerd
Hoeveel kg bagage wil je mee kunnen nemen op de fiets? max 20 kg
Wat is je budget? 3500 tot max 5000 euro.
Fietservaring: geen ervaring met langere fietsvakanties dan een week. Omdat mijn huidige fiets echt aan vervanging toe is, wil ik nu graag een fiets die ik zowel voor dagtochten als langere vakanties kan gebruiken. Ook de mogelijkheid om later bv een pendix te installeren, vind ik belangrijk.
Welke afstand fiets je nu maximaal op een dag voor je plezier? 70a80 km
Fietsonderhoud? ik zoek een onderhoudsvriendelijke fiets, daarom wil ik sowieso rolhoff met riem
Wil je ook een tweedehands fiets overwegen? nee
Heb je bepaalde fietsen op het oog?
Volgende fietsen lijken me wel iets (graag wel met mixed frame)
Gaastra 4.14
Koga world traveller signature
Velo de Ville A400
VSF tx 1000 (geen mixed frame mogelijk)
Santos travelmaster 3+, maar deze ligt teveel boven mijn budget. Tenzij ik geen rolhoff neem.
Dit zijn merken die de fietsenmakers hier in mijn buurt aanbieden. Een fietsenmaker in de buurt vind ik ook wel belangrijk.