door
Leon » di 19 jun, 2007 11:19
(Bert er werd naar ervaringen gevraagd.)
Hoi,
Ik heb al een aantal malen iets besteld bij Roseversand en ik kan zeggen dat ik het een betrouwbaar bedrijf vind. Ook in het algemeen heeft het bedijf een betrouwbare naam. Ik betaal bij hun dan ook gewoon vooraf.
Als er op de site staat dat iets in voorraad is, dan komt het ook. De verzendkosten zijn sinds vorig jaar stevig gedaald omdat Nederland nu niet meer als buitenland telt. Je betaalt geloof ik 5,95 euro, onafhankelijk van wat je bestelt.
Ik heb een paar keer via de mail een vraag gesteld en binnen een half uur antwoord gekregen.
Voor hele fietsen lijkt het me niks. Ten eerste omdat het toch fysiek ver weg is, maar ook omdat ik die fietsen uit hun gids niet wil hebben.
Voor onderdelen is het een uitkomst, en ze zijn soms heel betaalbaar. Je moet natuurlijk wel precies weten wat je moet hebben.
Voor kleding vind ik het alleen wat voor kleding die ik al eens gehad heb. Zonder te passen koop ik geen kleding.
Ik heb voor de fietsersbond een aantal keren een reparatiestandaard besteld en liep toen tegen het punt aan dat je bij zo'n ding dus echt niet op de site of in de catalogus kunt zien of het een goed ding is. Er blijken een groot aantal gradaties van Super Qualität und Stabil te zijn. Met andere woorden: ze verkopen ook echte prullen en dat staat er niet zo bij.
Je hebt verder natuurlijk typische nadelen van bestellen: het duurt een tijd (1,5 week) voordat het er is, je krijgt er een ongelooflijke papierberg bij en als je niet thuis bent op het moment van bezorging duurt het nog langer.
Groet,
Leon