Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Iemand ervaring met BBB cassettes? UPDATE - Forum Wereldfietser

Iemand ervaring met BBB cassettes? UPDATE

27/6 update: ik heb het opgegeven. Shimano cassette erop en schakelt weer als vanouds. Weer wat geleerd.

Omdat ik ( polderfietser ) graag een zo vlak mogelijke cassette wou heb ik een BBB 12-21 gekocht. Maar hoe ik ook regel, het schakelen gaat absoluut niet lekker meer. Het knarst en knalt. De ketting is een HG-73.
Nou is dit niet de eerste fiets waar ik aan sleutel, maar deze keer krijg het simpelweg niet voor elkaar.
Affijn, oude spul er weer op en het schakelt als vanouds lekker soepel. Dan maar wat grotere stapjes.
Opvallend is dat de tandwielen van de BBB nauwelijks profilering hebben ( het HG verhaal ). Je ziet ook dat de ketting er wel tegenaan loopt maar niet wordt opgepikt. Bij het afschakelen loopt ie er met een knal af.

Benieuwd naar ervaringen van anderen!

( NB: ja, de derailleur was afgeregeld, de kabels lopen soepel en de veerspanning is in orde, het pat is recht etc. )

Ik neem aan dat je ketting niet versleten is?!? Overigens, zelfs als ik een nieuwe ketting en een nieuwe casette opleg gaat het schakelen de eerste 50 kilometer niet vlekkeloos.

Ik ben trouwens blij met mijn tacx derailleur wieltjes, goed en goedkoop.

bikelike schreef:Ik neem aan dat je ketting niet versleten is?!? Overigens, zelfs als ik een nieuwe ketting en een nieuwe casette opleg gaat het schakelen de eerste 50 kilometer niet vlekkeloos.

Ik ben trouwens blij met mijn tacx derailleur wieltjes, goed en goedkoop.
Mee eens dat het de eerste tijd wat minder soepel gaat. Maar het schakelt wel. Deze keer niet .

Tacx is geen BBB trouwens. Maar idd die wieltjes schelen wel, hoef ik zelf geen kogellagertjes in te persen zoals vroeger.