Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietssafari in Tanzania - Forum Wereldfietser

Fietssafari in Tanzania

Hoi allemaal,

Ik ben zelf door 25 landen gefietst en heb al ruim 50.000 kilometer op mijn teller staan, maar ben nog nooit in Afrika geweest. Dit jaar krijg ik in oktober de mogelijkheid om onderstaande unieke fietssafari te maken. Let wel de tocht is geheel begeleid met volgwagen die de bagage vervoerd, iemand die kookt en een begeleider die zelf meefietst. De eerste dagen zijn bijvoorbeeld samen met een Maasai. Ze kunnen niet alleen maar hoog springen. :D :)

Opzet van de fietssafari;

Tijdens een tocht van 27 dagen wordt gefietst van wildpark naar wildpark in Noord-Tanzania. Er worden maar liefst vier wildparken bezocht.

Fietsen in wildparken is verboden (te gevaarlijk), maar we gaan dan met een 4 x 4 o.l.v. van een ranger het park in. Tijdens de fietstochten zal er overigens ook het een en ander rondlopen. Daarom gaat er ook een gids mee op de fiets (in het eerste gedeelte zelfs een echte Maasai!!) die ons bovendien alles kan vertellen over de omgeving. Er wordt per dag zo'n 60 - 70 kilometer gefietst, soms in heuvelachtig of bergachtig terrein. Het landschap is erg afwisselend: varierend van steppes, bossen, plantages, meren tot kust landschappen. De route gaat langs bekende vulkanen als Mount Meru en Mount Kilimanjaro. Tijdens deze reis maken we kennis met 5 verschillende stammen in Tanzania: de Maasai, Hadzabe, Barbaq, Chaka en Samba. Op het programma staan nog wat unieke dingen zoals kamperen bij een krater en samen gaan jagen met de lokale bevolking.

De reis duurt 27 dagen. We kamperen 21 nachten en verblijven 5 nachten in eenvoudige hotels. We worden begeleid door Tanzanianen die de gebieden goed kennen. De bagage wordt vervoerd en 's avonds maakt de kok voor ons eten klaar. Het groepje zal uit zo'n 4 of 5 personen bestaan.
Eventueel valt de reis ook in te korten tot 2 a 3 weken.

Heb je belangstelling voor de unieke fietssafari en wil je meer informatie neem dan gerust contact met me op.

Groeten,

Rutger
www.rutgersreizen.nl

Beste Annelies en anderen,

Annelies, ik ben je pbtje kwijtgeraakt. Maar hierbij dus antwoord op de vragen.

Reken erop dat de trip van 27 dagen € 3000 - € 3500 gaat kost. Met name het bezoek aan de wildparken kost gauw al € 50. Daarnaast is er volledige verzorging van fietsgids, volgauto en kok. Veel extra kosten zijn er niet, maar wel fooien, visum en inentingen.

Tijdens 16 van de 27 dagen wordt er gefietst. Dagafstanden liggen rond de 70 kilometer. Op andere dagen vinden er excursies plaats in de nationale parken, wordt er een dag met de lokale bevolking opgetrokken om te gaan jagen, marktjes bezocht, gekampeerd op een krater, gesnorkeld etc.

Mocht je liever korter meewillen, dan kan je bijvoorbeeld de laatste week laten schieten. Twee weken mee zou ook nog kunnen.

Groeten,

Rutger
www.rutgersreizen.nl