Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietshandschoenen - Forum Wereldfietser

fietshandschoenen

Hoi!

Gebruiken jullie eigenlijk altijd fietshandschoenen?
De afgelopen tijd heb ik eens zonder gefietst, maar had aan het eind van de dag toch wel wat rode handpalmen.
Mijn oude handschoenen zijn ietwat erg versleten, dus ik bedacht toch maar om nieuwe aan te schaffen.

Zijn er merken die echt je van het zijn?

Ellen

Ik fiets altijd met handschoenen. Ik vind het fijner fietsen omdat mijn rubberen handvaten beginnen te schuren wanneer mijn handen beginnen te zweten.
Ik heb nu een paar handschoentjes van de aldi en die voldoen heel goed. maar ik heb zo ook wel van le cock sportief gehad. Deze gingen zo maar stuk en waren vele malen duurder. Volgens mij moet je gewoon een goede maat hebben zodat ze lekker zitten.

Ellen,
Ik heb vaak fietshandschoenen gebruikt, maar regelmatig raak ik die dingen weer kwijt. Dan fiets ik hele vakanties weer zonder handschoenen (80-120km per dag) zonder problemen.
Kortom: voor mij maakt het blijkbaar dus niet uit en ik kan goed zonder.
jim

@jim: op zich gaat het ook wel, maar wat SenM zegt komt heel bekend voor. Ik krijg dus ook hele rode en gevoelige handpalmen door het schuren.
Ik gebruik trouwens die ergo handvaten. Elmar heeft die leren dingen, misschien dat dat minder gevoelig is.

soms wel soms niet. als het een beetje koud is is het altijd fijn. Maar echt nodig vind ik het niet, bovendien krijgje van die rare bruine en witte vingers als de zon schijnt.
De truc is ook wel een beetje om je stuur niet zo strak vast te houden.
Het grote voordeel van handschoenen is, en daarom moet je ze in een wedstrijd zeker aandoen, net als een helm, dat je als je er op valt ze niet helemaal naar z'n grootje zijn. er is niet veel erger als schaafwonden in de palm van je hand.
Handschoenen moeten lekker zitten, dwz. goed passen en lekker soepel zijn.

ik sluit mij aan bij Carolien; ik gebruik handschoenen vooral voor het geval ik een schuiver maak, ik heb de hoop dat die handschoenen dan de beschadiging aan de handen behoorlijk tegengaan. ik fiets met handschoenen van de aldi (E 2.99 en nog met kevlar ook) en inderdaad op de zomerdag houd je ook nog handschoenen als je ze uitdoet.

Hi, ook ik wilde even kwijt dat ik altijd met handschoenen en Helm fiets, dit idd om bij evt een schuiver zo min mogelijk kwijt te raken....

Ook bieden de handschoenen best wat comfort als je een dag lang op de fiets zit.

Bas

Op de MTB gebruikte ik vroeger in de winter nog weleens oude zeilhandschoenen, maar dat is al jaren geleee.

Vallen op je handen is sowieso niet handig, grote kans dat je pols sneuveld, een paar lessen judo om te leren fatsoenlijk een val te breken lijkt me nuttiger. :D :D

Ik gebruikte Gore Bike Wear, dames handschoen met gelkussentjes.
Alhoewel het
* waanzinnig gaat zweten
* en ik er mijn gezicht ookmmee afveeg
* en ik dus de hele reis die handschoentjes overal aan het wassen was... zou ik niet zonder willen!

Veilig, geen rare dooie plekken in je handen, en die bruin-witte vingers kunnen mij niets schelen...


Heleen

Ik krijg snel tintelende vingers en zere handen. Handschoenen helpen dan echt. Ik ben toe aan nieuwe, en ben van plan Specialized Body Geometry handschoenen te kopen, met dikke kusssentjes. Mijn vrouw is er erg tevreden over.
De kinderen dragen ook fietshandschoenen, en bij hun valpartijen heeft dat tot nu toe flink gescheeld.
Wim

Bikepro.nl is een nieuwe online winkel voor al je wielerkleding en ook handschoenen zag ik. Echt een aanrader. Heb er ook mijn handschoenen besteld, echt een topper. Alleen het online betalen werkte nog niet maar als je dan een mailtje stuur naar hun met je bestelling en adresgegevens dan krijg je mailtje terug met het rek.nr van hun dan kan je het zo overmaken en krijg je het keurig thuis gestuurd. Ze hebben veel van AGU, altijd goed natuurlijk. Je kan er trouwens ook je teamkleding vandaan halen. Dus dat is mijn advies. Succes.

Ik rij met Specialized handschoenen, niet goedkoop, maar ook niet stuk te krijgen. Met gel kussentjes aan de zijkant in de handpalm. In combinatie met m'n San Marco leren handvat op het stuur voor mij een hele prettige situatie. Ga ik zonder handschoen op pad krijg ik tintelende handen. Deze handschoenen maken voor mij, voor 90% het verschil.

Zoals je in andere antwoorden leest gaan wij ook nooit zonder handschoenen (meer) weg. Na een paar schuivers ben je blij dat je die dingen aanhebt. Ook minder slapende handen. Prijs/kwaliteit kunnen we nu niet zeggen dat de duurdere beter zijn. Nu een paar van de AGU € 9,95 en bevallen goed.
Na een fietsseizoen zijn ze dermate vesleten dat we weer een paar nieuwe nemen.

Groet Bob

Bob&Marguérite schreef:Zoals je in andere antwoorden leest gaan wij ook nooit zonder handschoenen (meer) weg. Na een paar schuivers ben je blij dat je die dingen aanhebt. Ook minder slapende handen. Prijs/kwaliteit kunnen we nu niet zeggen dat de duurdere beter zijn. Nu een paar van de AGU € 9,95 en bevallen goed.
Na een fietsseizoen zijn ze dermate vesleten dat we weer een paar nieuwe nemen.

Groet Bob
Ik wil ook helemaal niet beweren dat goedkoop uiteindelijk altijd duurkoop is.

Sterker nog,ik kocht bij Bever een paar handschoenen van rond de €19,- en die waren dus in drie maanden vergaan. Met deze Specialized ben ik nu 10.000 km drie seizoenen en een fikse schuiver verder, en ze zien er niet meer als nieuw uit maar wel heel fatsoenlijk. Ze waren rond de dertig eurodingsen. Dertig gedeeld door tienduizend, een schuiver, weer en wind, en dan nog steeds heel en geen tintelende handen, vind ik heel netjes voor 0.003 cent de km. Maar misschien gaat dat met die van AGU ook wel. Het feit dat ze nog steeds geen waterdichte tassen maken, of daar niet voor kiezen, wil niet zeggen dat hun handschoenen "dan wel ook niet zullen deugen"

Haike
Met deze Specialized ben ik nu 10.000 km drie seizoenen en een fikse schuiver verder
Ik zal het in gedachte houden. Wij zijn wat dat betreft niet merkvast.
3 Seizoenen? Dat houden ze bij mij niet uit.
Ik trek ze 's morgens aan en [bij wijze van spreken] 's avonds pas weer uit. :oops:

Bob

Bob&Marguérite schreef:

3 Seizoenen? Dat houden ze bij mij niet uit.
Nou dan ben ik volgend seizoen al goedkoper uit, dan wanneer je ieder jaar een paar nieuwe AGU's koopt. (hihi) :D
Ik trek ze 's morgens aan en [bij wijze van spreken] 's avonds pas weer uit. :oops:


Dan gebruik ik de mijne misschien iets minder intensief, maar als ik een tochtje maak, heb ik ze aan. Baas boven baas zullen we maar zeggen.

Hallo,

Ik heb even een vraagje. Ik doe de opleiding Technisch Commerciele Textielkunde en doe met 5 andere studenten mee aan project: Innovatie. Wij hebben hiervoor de sport wielrennen uitgekozen. Elke student kiest haar onderdeel en werkt die uit. Mijn onderdeel is fietshandschoenen. Dit is heel lastig ben ik achter gekomen. Ik moet namelijk ontdekken welke vernieuwende ideeen/innovaties er zijn op het gebied van fietshandschoenen. Dus vandaar mijn vraag: Hebben jullie nog suggesties/ideeen/innovaties/opmerkingen over fietshandschoenen. Bijvoorbeeld dat je dingen weet waardoor een fietshandschoen nog prettiger gaat zitten, of dat je er graag nieuwe technische snufjes op wilt zien. Ik wacht jullie reactie graag af! Alvast bedankt!

Groetjes,
Marijke

Ik heb ook een vraagje, zij het vanuit een andere invalshoek.
Vorig jaar had ik na twee (lange) dagen fietsen last van tintelende/gevoelloze ringvingers en pinken. Ik had geen handschoenen aan, maar vraag me af of deze het hadden kunnen voorkomen. De 'knelpunten' bevinden zich namelijk aan de bruine zijde van mijn vingers en niet aan de bedekte witte zijde. Dus kunnen handschoentjes in dit geval wel het verschil maken? Ik ga ditmaal twee weken fietsen dus een goede oplossing is welkom. Ik heb ook al foam om mijn bar-ends gedaan, dus willicht is dit voldoende?

amfietsieus schreef:Ik heb ook een vraagje, zij het vanuit een andere invalshoek.
Vorig jaar had ik na twee (lange) dagen fietsen last van tintelende/gevoelloze ringvingers en pinken. Ik had geen handschoenen aan, maar vraag me af of deze het hadden kunnen voorkomen. De 'knelpunten' bevinden zich namelijk aan de bruine zijde van mijn vingers en niet aan de bedekte witte zijde. Dus kunnen handschoentjes in dit geval wel het verschil maken? Ik ga ditmaal twee weken fietsen dus een goede oplossing is welkom. Ik heb ook al foam om mijn bar-ends gedaan, dus willicht is dit voldoende?
Vaak genoeg van positie veranderen. Je handen losschudden na een half uur rijden.

Marijke Smit schreef:Hallo,

Ik heb even een vraagje. Ik doe de opleiding Technisch Commerciele Textielkunde en doe met 5 andere studenten mee aan project: Innovatie. Wij hebben hiervoor de sport wielrennen uitgekozen. Elke student kiest haar onderdeel en werkt die uit. Mijn onderdeel is fietshandschoenen. Dit is heel lastig ben ik achter gekomen. Ik moet namelijk ontdekken welke vernieuwende ideeen/innovaties er zijn op het gebied van fietshandschoenen. Dus vandaar mijn vraag: Hebben jullie nog suggesties/ideeen/innovaties/opmerkingen over fietshandschoenen. Bijvoorbeeld dat je dingen weet waardoor een fietshandschoen nog prettiger gaat zitten, of dat je er graag nieuwe technische snufjes op wilt zien. Ik wacht jullie reactie graag af! Alvast bedankt!

Groetjes,
Marijke
Ik kan niet zo direct iets bedenken eigenlijk. Misschien handig om iets extra aan een fietshandschoen toe te voegen zoals een zweetbandonderkant. Of een opbergtasje voor een reep, geld, ingebouwd uurwerk, ...